Graves sykdom, stoffskifte

Smågodt er digg

Flørter med forumet
Hei :) Jeg er behandlet for høyt stoffskifte, så nå går jeg på levaxin. Er det noen andre her som går på den medisinen?:anyone

Jeg leser litt rundt forbi at folk får justert opp dosen sin ganske mye når de er gravid.

Jeg er nå 5+2 å skal til legen neste uke. Hadde ett håp om å komme inn før, men det gikk vist ikke:sorry:

Når var dere inne hos fastlegen etter positiv test? Jeg har en sønn som blir 8år i sommer, å husker ikke hvordan det var i starten av svangerskapet..

Har selv en sønn som snart blir 8 år og husker svært lite. Jeg og går på levaxin, dog har jeg lavt stoffskifte. Jeg fikk legetime igår, fant ut at jeg var gravid mandags kveld(ikm). Skal inn i morgen, fastende, og ta full sjekk med blodprøver. Her blir jeg godt fulgt opp fremover :)

Har Graves, fjernet hele kjertelen i 2015. Tar levaxin hver dag og økt dosen med ca 30% fra positiv test! Viktig med oppfølging ang dette nå, det skjer en utrolig omfattende prosess i kroppen nå og stoffskiftet er viktig :) Tok blodprøve noen dager etter positiv test, og tar sikkert igjen ca tre uker etter det!

jeg var til lege 2 dager etter positiv digital for å henvisning til sykehus pga diabetes.

Har graves (høyt), har gått på Neo Mercazole.. men fikk beskjed om å slutte nå som jeg er gravid. Jeg holdt meg helt fin i forrige svangerskap uten medisiner,men 6 uker etter fødsel så fikk jeg ett skikkelig tilbakefall! Jeg var sykt dårlig.. legen hadde aldri sett så høye verdier noen gang, så spent denne gangen. Jeg ble fulgt opp av endokrinolog hver 3 mnd forrige svangerskap, regner med det denne gangen også [emoji4]

Jeg går på levaxin for lavt stoffskifte :) Sist svangerskap for to år siden ble jeg fulgt opp av fastlegen ca en gang i mnd :) Igjennom det svangerskapet hadde jeg ikke behov for å justere dosen. Jeg har så langt ikke kontaktet lege, men tenker å gjøre det i morgen er 6+3 idag.

Back
Topp