Graves sykdom, stoffskifte

Smågodt er digg

Flørter med forumet
Hei alle :)

Er det noen her som prøver/ er gravid/har fullført svangerskap med Graves sykdom?

Jeg fikk påvist høyt stoffskifte i 2012, da hadde jeg følt meg dårlig lenge. I januar 2017 fikk jeg behandling med radioaktiv jod for å ta "knekken" på skjoldkjertelen. Stoffskiftet mitt har holdt seg stabilt med 100mg Levaxin, men fikk en telefon fra legen i går om at nå va det for høyt igjen, så jeg har blitt satt ned til 75mg.

Vi prøver å få skatt nr to nå, å ifølge legen skulle ikke mitt stoffskifte eller medisiner gjøre noe skade på fosteret.
Jeg har googlet en del ang dette, å finner mye..men dette er innlegg som er skrevet i forskjellige forum for mange år siden.

Så mine spørsmål til dere som har samme sykdommen:
*Opplevde dere at det var vanskelig å bli gravid?
*Hvordan gikk svangerskapet?
*Hvordan var fødselen?

Håper noen vil dele sin erfaring med meg :)

Litt høyt stoffskifte gjør ingenting. Litt større fare for hyperemesis da, men har ikke noe å si for fosteret. Verre med lavt stoffskifte... Jeg ble anbefalt å øke levaxindosen før jeg ble gravid, så TSH var under 1. Lykke til!

Jeg hadde litt høyt stoffskifte i sist svangerskap( rett over normalen), ble fort gravid og har en frisk og fin liten jente på 1 år ;) ble fulgt litt ekstra med slik at det ikke ble for høyt ;)

Back
Topp