Gratulerer med dagen!???

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Sier dere gratulerer med dagen til andre på 17 mai?

Personlig syns jeg dette er sært, jeg har jo ikke bursdag så blir slltid litt oaff og satt ut når noen sier det, ikke vet jeg åssen jeg skal svare heller[emoji23]

Mange som gjør det, men hvorfor?

Man sier vel bare "takk, det samme"? Synes ikke det er så sært, tvert i mot synes jeg det er ganske flott. Det er jo en grunn til at man feirer nasjonaldagen. Det kan jo være greit i vårt bortskjemte land å skjenke en tanke til at vi ikke alltid har hatt det så fritt og vært selvstendige? At vi sier gratulerer med dagen viser vel bare at vi vet hvorfor nasjonaldagen feires, tenker jeg. Det er jo ikke bare når man har bursdag at man gratuleres, det er jo gjerne ved alle store anledninger?

Man sier vel bare "takk, det samme"? Synes ikke det er så sært, tvert i mot synes jeg det er ganske flott. Det er jo en grunn til at man feirer nasjonaldagen. Det kan jo være greit i vårt bortskjemte land å skjenke en tanke til at vi ikke alltid har hatt det så fritt og vært selvstendige? At vi sier gratulerer med dagen viser vel bare at vi vet hvorfor nasjonaldagen feires, tenker jeg. Det er jo ikke bare når man har bursdag at man gratuleres, det er jo gjerne ved alle store anledninger?

Jeg laget ikke denne tråden for å fortelle at JEG syns det er sært men for å høre hva andre syns og hvorfor[emoji6]

Jeg syns det er sært og sier det derfor ikke, morro å se hva andre svarer[emoji41]

Vanlig å si det her, på samme måte som man sier god helg, god jul og godt nyttår. Er jo grunnloven sin "bursdag", så tenker det må være innenfor. :)

Jeg sier aldri det og føler det blir så kleint når andre gratulerer meg:P

Godt jeg ikke er alene[emoji23] blir litt satt ut når folk sier det til meg, mumler som regel litt og går videre[emoji51] kleint ja[emoji38]

Sier alltid gratulerer med dagen, og det gjør alle jeg møter også :) synes det er koselig jeg, og har vel aldri tenkt så mye over det siden jeg er vokst opp med at man sier det :)

Jeg var ikke vant til det før jeg flyttet hit hvor jeg bor nå. Ble paff slik som deg da svigermor sa det første gangen jeg feiret det her. "Har jeg bursdag?" :P Det er vanlig å si, men jeg kommer aldri til å bli helt fortrolig med det. :P Svarer "takk det samme". ;)

Pleier å si det ja [emoji2] Men når eg var barn syntes eg det var rart [emoji28]

Enig i at det er litt kleint å si ja! Sier det aldri først, men svarer gratulerer med dagen tilbake når folk sier det til meg.

Back
Topp