gratulasjon av fødsel på facebook

Mollymus

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
har ei venninde som fikk baby i går, og sendte oss nermaste vennane eit bilete av babyen for å fortelle at no var babyen komt, via tekstmelding... få minutter senare har ei av oss som fekk tekst publisert ein gratulasjon på face..

Kjenner eg vart litt irritert :-p
når den nybakte mora akkurat har sendt melding til oss på tekst om nyheta, så tenker eg at der er for ho ikkje enda vil publisere det til heile verda rett etter fødselen, men alikavell so vil ho sikkert vere den som publiserar det :-p

sikkert berre eg som er hormonell og overreagerar, men hadde noken publisert at min unge hadde komt til verda før meg, så hadde eg blitt lei meg..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er jeg helt enig med deg i :)

De tror jeg de fleste vil være enig i.. Jeg hadde blitt forbanna om noen publiserte for meg på FB uten min tillatelse..

Jeg har blitt forbanna. Delte nettopp en lenke fra babyverden om dette temaet på fb, slik at de nærmeste fikk et lite hint. ;) man skal ikke dele andres nyheter før de det gjelder har rukket å dele den selv.

Jeg var en av de som sa her inne at jeg syntes det var hyggelig med gratulasjoner på FB før vi sa det selv. Så opplevde jeg det selv, og det var ikke hyggelig. Nå har jeg endret mening, folk må få fortelle selv.

Her klarte mamma å dele et bilde på fb med seg selv. Få timer etter at han var født og før jeg rakk. Pluss at jeg ikke hadde tenkt å dele det der egentlig ....

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sånt synes jeg ikke noe om. Denne gang har jeg gitt mannen totalforbud mot iPhone på fødestua. Sist gang "liveposta" han hele fødselsforløpet på Facebook. Uten at jeg viste noen ting. (Jeg hadde helt andre ting å tenke på....)

Og om noen andre hadde postet? Jeg hadde blitt noe så inni prestkuks førrbainna!

Sånt synes jeg ikke noe om. Denne gang har jeg gitt mannen totalforbud mot iPhone på fødestua. Sist gang "liveposta" han hele fødselsforløpet på Facebook. Uten at jeg viste noen ting. (Jeg hadde helt andre ting å tenke på....)

Og om noen andre hadde postet? Jeg hadde blitt noe så inni prestkuks førrbainna!

ååådu, trur eg hadde kverka mannen om han hadde posta om fødselsforløpet :-p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

...det går ann å stenge 'veggen' slik at ingen kan skrive der... ei venninne er føre var og har stengt den fra og med i dag.

Ellers er man redd for at det skal skje, så heller gi beskjed til venner og familie da!!
'Ingen facebook oppdatering eller gratulasjoner om baby før vi har skrevet selv'
Folk burde respektere det.

Folk flest burde jo tenke selv, at har man fått beskjed over et annet sted enn fb så skriver man ikke på fb etterpå. i såfall ikke før det er publisert der av foreldrene... Tenker jeg.. og ja, det kan også være lurt å være førevar, så man er helt sikker ;)

Kan man ikk bare sperre veggen sin da, så slipper man det problemet. For min del var det intet problem at folk gratulerte før jeg skrev noe. Fb er ikke det viktigste for meg.

Rart folk ikke har vett i hode til å skjønne dette. Det er liksom en stor uskreven regel, som alle vet om. Føler da evt at personen valgte å ignorere, og heller kjøre på sin trang til å gjøre dette. Nei, hadde blitt så sinna, og gitt mitt synspunkt når jeg var kommet hjem.. er fyfy

Enig. Vi sperret veggen vår en måned før termin for å få lov til å dele selv. Men så har vi familie i utlandet som vi vet ikke klarer å holde kjeft og som fort kunne kommentert statuser eller bilder, så etter lillemann var vasket og påkledd, så la jeg kjapt ut et bilde på instagram. Det er foreldrenes rett og ære å fortelle og offentliggjøre at de har fått et barn, og jeg blir så forbanna på folk som tar fra dem det. Og grunnen til at jeg vet det med familien er at da vi fortalte svigers at jeg var gravid og det ikke skulle ut siden jeg bare var 5 uker på vei, så kom kusina til mannen og skrev gratulerer og litt sånt på tidslinjen hans 10 minutter senere.

Man bør alltid gratulere/respondere der man fikk nyheten fra opphavet, mener jeg! Fikk du vite det via mld/tlf så gratuler der! Og fikk du vite det via FB, så gratuler i vei der....! Dette er VIKTIG!

Det bør sa folk forståat ikke er riktig måte å gjøre det på. Ville foreldrene hatt det på fb så hadde de vel lagt det ut selv.

Man bør alltid gratulere/respondere der man fikk nyheten fra opphavet, mener jeg! Fikk du vite det via mld/tlf så gratuler der! Og fikk du vite det via FB, så gratuler i vei der....! Dette er VIKTIG!
Kunne ikke vært mer enig! Dette bør være en regel ALLE bør følge

Back
Topp