GRATIS

Martha2

Gift med forumet
tannlege?? har hørt at gravide får gratis tannlege? noen som har peiling? og hva det i såfall gjelder? bare sjekk eller boring også? har et pittelite hull nemlig...ops..

Nope, har jeg ikke hørt noe om. Betalte sist da jeg var gravid hvertfall. NB!! Husk å informere om at du er gravid om du skal til tannlegen, for de skal ikke ta røntgen av deg, mens du er det. [;)]

ORIGINAL: Mirus

Nope, har jeg ikke hørt noe om. Betalte sist da jeg var gravid hvertfall. NB!! Husk å informere om at du er gravid om du skal til tannlegen, for de skal ikke ta røntgen av deg, mens du er det. [;)]

jeg snakket me jordmor om tannlege... hun anbefalte ikke bedøvelse heller. 

jeg trakk visdomstann for ikke lenge siden og nei det var ikke gratis, jeg fikk et slikt rønket teppe på meg for å ikke få stråling og jeg fikk bedøvelse.. jeg snakket med gyn min om det og hun er speisalist, og hun sa det var lokalt og kom ikke til å påvirke fosteret

åkkei, takker folkens[:D] har forresten ei venninne som er farmasøyt som sier der er kommet en bedøvelse som er fin for gravide

var hos tannlegen på tirsdag, måtte betale.. Tok røntgen med hadde på ett blyforkle

Når jeg gikk gravid sist så var det gratis kontroll til tannlegen ..
Jeg fikk Markus Juli 07 [:)]

Sniker fra mars 09[;)]
jeg fikk gratis tannlege time når jeg gikk gravid. borra gjorde jeg oxo[;)]

hmm , jeg var hos tannlegen for noen uker siden og sa ifra at jeg var gravid, ikke noe gratis der nei. Hun tok ikke røntgen pga av graviditeten unødvenig om man ikke ser noe man gjerne skulle sett nærmere på.
Men tar de røntgen får du sånnt blyteppe over deg som beskytter magen, og det finnes bedøvelser som er helt greie for gravide å bruke, dette vet tannlegen alt om!

Du kan trekke fra på skatten om du på grunn av svangerskapet har fått problemer med tennene. De små stjeler en del Calsium fra oss:)

Back
Topp