Gratis tannlege?

Flyvertinnen

Forelsket i forumet
Hei :-)

Jeg har hørt at det er gratis å gå til tannlegen og få behandling når man er gravid. Stemmer dette? :-) Gjelder dette isåfall alle og over hele landet?

Mvh førstegangsfødende og ny :-)

Det var før,desverre så er det ikke sånn nå lenger :(

Var sånn før, men nå er det ikke så mye som noen prosenter avslag engang...

Dessverre så er det ikke slik :( Hadde masse problemer med tennene under mitt ene sv.skap, men var full pris :(

Du må betale, men tannlegen kan dersom årsak til problemer er svangerskapet sende en søknad om å få deler dekket av HELFO.

Du må betale, men tannlegen kan dersom årsak til problemer er svangerskapet sende en søknad om å få deler dekket av HELFO.

Har du link til det?
Finner ikke svangerskap på lista over hva som kan dekkes på sidene til HELFO.

Staten fjernet at alle fikk gratis tannlege som gravid i slutten av 2000 en gang.

Jeg stoler på min tannlege ;)

Jeg stoler på min tannlege ;)

Var ikke at jeg ikke tror deg. Har ei venninne som har fått tannskader og tannkjøttbetennelse pga svangerskapet, men tannlegene sier at man får ikke dekket noe lengre. Så skulle hatt noe hun kunne lagt frem for tannlegen, men finner det ingen steder.

Jeg fikk dekket skader på tenner og tannkjøtt pga 3 runder med hypermesis og medikamenter i 2014.
For å få dekket tannbehandling, bør man gå gjennom hele livshistorien sin. Mye man ikke tenker på kan ha betydning for hva helfo dekker og ikke.

Back
Topp