Gratis lege når man er gravid.

*lykkeligst*

Forumet er livet
Er det gratis uansett hva man gjør til legen? Dersom man går til legen for en vond skulder, må man betale da?

Det er kun svangerskapsrelaterte ting som er gratis..

Så når eg må ta underlivsjekk pga soppinfeksjon, som er direkte årsak av svangerskap? Skal eg da måtte betale noko?

Eller når det er anbefalt å ta influensavaksine for gravide og eg gjer det, men må likevel betale?

Er det rett?

lillemortil2snart skrev:
Så når eg må ta underlivsjekk pga soppinfeksjon, som er direkte årsak av svangerskap? Skal eg da måtte betale noko?

Eller når det er anbefalt å ta influensavaksine for gravide og eg gjer det, men må likevel betale?

Er det rett?

ang. infeksjonen så skal du ikke betale, med vaksinen så vet jeg ikke for har aldri tatt den selv gravid eller ikke. 

Jeg fikk influensavaksinen gratis i fjor da jeg var gravid:) Hadde jo ikke tatt den om jeg ikke var gravid:)

Jeg fikk influensavaksinen gratis i fjor da jeg var gravid:) Hadde jo ikke tatt den om jeg ikke var gravid:)

SweetCherry skrev:

lillemortil2snart skrev:

Er det rett?

ang. infeksjonen så skal du ikke betale, med vaksinen så vet jeg ikke for har aldri tatt den selv gravid eller ikke. 

Eg måtte nemlig betale for undersøkelsen sist, for det dem brukte for å sjekke meg. Men sjølve timen var gratis. Eg syns ikkje det er rett, når andre ikkje betaler for det.

Men kva som er rett da? Slik mitt legekontor gjer det eller som andre legekontor gjer det?

ditt legekontor gjorde riktig i å ta betalt for utstyr brukt til undersøke en. Vet det er mange som slipper å betale, men det kan regnes som ekstraservice.

Hurricania skrev:
ditt legekontor gjorde riktig i å ta betalt for utstyr brukt til undersøke en. Vet det er mange som slipper å betale, men det kan regnes som ekstraservice.

Ikkje lett å vite da, når ingen gjer det samme.

Svangerskapsrelaterte ting og ting som kan være en fare for barnet i magen indirekte skal man vel få gratis, har iallefall alltid jeg gjort.

Skal også være gratis dersom man må ha utskraping pga MA eller lignende.
Selv om jeg første gangen det skjedde måtte betale, mens andre gangen var det gratis. Begge ble gjort samme året og på samme sykehus. Så kan være noen ikke tenker , eller er usikre selv..

Oceania skrev:
Svangerskapsrelatert ja.... hvorfor lurer du på det, er du gravid? emoticon

Nei, er ikke det, men ei venninne er. Og hun spurte meg om hun nå kunne gå til legen med alle plagene sine (hun er litt hypokonder) . Jeg var ikke sikker, så da spurte jeg guruene her inne

Det er kun svangerskapsrelaterte plager som er gratis. Og det er jo kun gratis for den gravide kvinnen, skattepenger betaler timen. Så takk og lov er ikke alt gratis, det kunne blitt dyrt.

Back
Topp