gratis lege for barn?

aljoba

Glad i forumet
vi var til fastlegen m mini på tirsdag, han ble henvist til en øre-nese-hals lege. denne henvisingen kostet 54 kr. er dette riktig? trodde alt var gratis til barn under 10-12 år...

Tror du kanskje må betale for utsyr de bruker. Fks sprøyte eller noe sånn..

her må man betale for utstyr og hvis de skriver noen henvisning

ORIGINAL: Hyssamaia!

aldri betalt for henvisninger tror jeg. men var på legevakten igår, og da måtte vi betale nesten 170 kr for ting de brukte.
Hun fikk sitte med forstøveren med adrenalin og saltvann..

vi har oxo vært til legevakt å brukt akkurat det samme og da betalte vi ingenting....tydeligvis er d forskjell fra sted til sted da [&:]

vel aldri betalt for en henvisning, eller undersøkelse av mine to
men eldste opererte jo på torsdag, og da betalte jeg 75 kr, og ikke de 375 som voksen betaler[:)]

hadde MR på mini før sommern, betalte ikke noe for det

Da mini var på legevakta sa de at det er gratis til han fyller 12 og kan gå med avisrunde sjøl ;)

Ja, er ikke helt sikker på det der..[&:]

Lege er jo gratis for gravide også. Men en gang i 1. svangerskap, så ga fastlegen meg en henvisning for glukosebelastningsprøve.
Og ja, da måtte han ha 50kr sa han. Jeg fiska opp en 50-lapp, og han putta den i skuffen.[8D]
Greit nok, men før eller etter dette har jeg aldri betalt for henvisning.

Jeg tenkte kanskje han trengte penger til bussen hjem......[:D]

Jeg har aldri betalt noe på legekontoret for barna, verken for utstyr eller henvisninger.
Men når lillegutt ble operert fikk vi regning i ettertid fra sykehuset på materiell.... husker ikke summen da.

ORIGINAL: aljoba

ORIGINAL: Hyssamaia!

aldri betalt for henvisninger tror jeg. men var på legevakten igår, og da måtte vi betale nesten 170 kr for ting de brukte.
Hun fikk sitte med forstøveren med adrenalin og saltvann..

vi har oxo vært til legevakt å brukt akkurat det samme og da betalte vi ingenting....tydeligvis er d forskjell fra sted til sted da [&:]

Back
Topp