gratis lege for barn?

aljoba

Glad i forumet
vi var til fastlegen m mini på tirsdag, han ble henvist til en øre-nese-hals lege. denne henvisingen kostet 54 kr. er dette riktig? trodde alt var gratis til barn under 10-12 år...hadde ikke m meg bankkorte fordi jeg trodde det ikke kostet noe til legen. og dermed ble det et faktureringsgebyr på 60kr i tillegg [:@]  litt irriterende kan du si [&:]

det tror jeg er helt feil ja.. skal være gratis for alt så lenge de er så små.
Men mulig man må betale for evt. materialer ved sying el.l.... men trodde ikke henvisninger skulle koste noe. har ikke gjort det med mine. Så ring legen på mandag og hør du! 

Jeg har vært en del ganger med snuppa hos legen, og har aldri giddet å gå innom luka en gang for regner med alt er gratis. Har ikke kommet noe faktura i posten heller så regner med alt har vært gratis - og det skal det jo være.

Legen skal være gratis ja, men betalte 23 kr hos øyenlegen, så kan muligens være at man betaler for materiell.. Men ville ikke tro det gjaldt henvisning. Det betalte ikke vi for nå.

Vært endel hos legen jeg også, men aldri betalt noe.

Var senest på mandag, og legen skulle da sende en henvisning til barnespesialist. Jeg gikk rett forbi luka, så om jeg har måtte betale for det har jeg "stukket fra regningen".

Ring på mandag du [:D]

Noen leger tar betalt for å sende henvisninger[:'(] Jeg også trodde alt som hadde med barn å gjøre var gratis, men har måttet betalt noen ganger vi også.

Alt av fastlege,legevakt osv er gratis. Men vi betalte 50 kr hver gang vi var hos øre-nese-hals med Nicolas da han var liten. Husker jeg spurte hu dama om det der og, men husker ikke svaret. Bare at det stemte med at vi måtte betale...

jeg har også måtte betale for henvisninger til sykehuset for ungene

Back
Topp