gratis kurs om barns språkutvikling

Det hørtes interessant ut. Lurer på om jeg kan få lagret det på pc på noen måte, eller om det må ses der og da...

Sukkertopp skrev:
Det hørtes interessant ut. Lurer på om jeg kan få lagret det på pc på noen måte, eller om det må ses der og da...

Lurer jeg også på!

Så spennende!!!

Lykkeliky skrev:

Sukkertopp skrev:

Lurer jeg også på!

jeg aner ikke.... jeg er på jobb da og har ikke mulighet å se den, men regner med det er en del hjemmeværende mødre her inne:)

Som foreldre til et barn med språkvansker syns jeg det er viktig med slike kurs,og bevissthet rundt språkutvikling.Innimellom finner man ulike type kurs rettet mot foreldre på StatPed sine sider.Jeg har lært kjempe mye de siste 2 årene.Jeg er godt kjent med Karlstadmodellen,og tegn til tale.Jeg kan ikke få få sagt det nok;lek med barnet ditt,og øv inn sosiale ferdigheter.Min/din tur,kan jeg låne,vent litt,kan du hjelpe osv.Når man leker med barnet benevner vi det vi gjør,og begreper om hva ting,handlinger osv er.Det er dessuten enklere å se hvor skoen trykker som foreldre når man tar seg tid hver dag til å leke med barnet sitt, eller tar det med i det daglige på eks matlaging/husarbeide.Rutiner er også en fin arena for å benevne det som skjer, og det vi gjør.Følg barnets initiativ og legg deg på barnets nivå.Istedet for å rette på barnets uttale,eller mangler skal du gjenta det som sies.Ellers er regler,lesing og sang fine språkarenaer.

Back
Topp