Gratis fysioterapi for gravide?

LSførstegangs

Glad i forumet
Er det noen som har fått gratis behandling hos fysioterapeut?

Vet noen hvilke diagnoser man må ha for å få dekket fysioterapi i svangerskapet?

Jeg har skeiv ryggrad og får vondt i gravidmagen pga det, i følge legen. En fysioterapeut sier at skoliose + gravid ikke gir gratis behandling..

Her fikk jeg beskjed om at man får dekt fysioterapeut dersom gravide har bekkenløsning med gangvansker.

Fikk henvisning fra fastlege til fysio. Han sa at det som var gravid relatert, om det så var tidligere tilstander som ble forverret grunnet graviditet, så er det gratis..

Fikk legen til å skrive bekkenløsning med gangevansker
Fikk da Fysio og vanntrening

Jeg fikk gratis ved bekkenløsning, men noen steder må det visst være med gangvansker.

Vil vel tro at plager som skyldes graviditeten evnt kan gi gratis, og ikke omvendt. Som du skriver, så har du vondt i gravidmagen pga plager som allerede var der, ikke motsatt. Kanskje det er noe slikt fysioterapeuten mener? Ikke vet jeg, bare en tanke

Kommer i tillegg an på hvor man velger å gå til fysio. Der hvor jeg går (eller skal gå - første time til uka) får man ikke dekket. Kanskje fordi det er privat? Vet egentlig ikke hvorfor, men fikk beskjed om at det er vanlig pris der på telefon.

Jeg fikk henvisning pga bekkenløsning med gangvansker. Det var flere ting jeg trengte behandling for da, hun hadde et par timer bare på nakke og skuldre, men skrev det på henvisningen. Måtte uansett hovedsakelig gå til kiropraktor, har lagt igjen en formue hos dem.

Back
Topp