GRATIS FYSIOTERAPAUT

baby 79

Betatt av forumet
Husk det jenter at ALLE får bekkenløsning med eller uten smerter..
Det som er godt å vite er at dere har rett på GRATIS fysioterapaut under svangerskapet, og 6 mnd. etter fødselen..Men må ha en rekvisisjon fra lege

Hos fysio. får dere eget tilrettelagt trenings-program med øvelser, og gog massasje på korsryggen..

Det er noe dere bør benytte dere av..

Det gjør jeg og jeg føler jeg har fått bedre holdning og smertene har stabilisetr seg

Klemmer

Jepp, går til fysio jeg også, håper jeg blir noe bedre snart...

Og ja hun sa det , alle gravide har bekkenløsning, men ikke alle har smerter...

Hvordan er egentlig smertene ved bekkenløsning?? Jeg har den siste mnden hatt små til moderate smerter ved bekkenet og har problemer med å gå turer særlig i oppoverbakke og om natta sliter jeg utrolig med å snu meg. Det føles nesten som betennelse inne i bena.
Er dette bekkenløsning eller kan jeg faktisk ha betennelse i bena??
Klem

Jeg har kjempevondt nederst i ryggen, og i halebenet, sliter når jeg går mye, og når jeg går både oppover og nedover bakker..
Det er vanskelig å reise seg opp, og noen ganger har jeg vondt i lysken også..

Det er gratis frem til nyttår. Jeg fikk beskjed av fysio`n min at regjeringen har vedtatt at hver behandling skal koste 50 kr fra nyttår.
Dette er vellferd[&:]

Folk opplever bekkenløsning så forskjellig.. men for mange sitter det i korsryggen, og stråler nedover beina ett eller begge.. og om natta når en skal snu seg river det i rygg og bein..

Jeg merker at når jeg har hatt en vaskedag i huset eller gått en lang tur..klarer jeg nesten ikke gå når kvelden kommer..må få kjæresten til å massere meg, og det er helt jævlig..

så det er lurt å ta det med ro..

Enkelte har smerter i skambeinet også, på framsiden..
Det kjennes ut som en betennelse i både rygg og bein...

Slik er det iallefall for meg..

Men husk det at bekkenet "skal løsne" og bli mykeremed tanke på fødselen [:D]

Så lenge du har rekvisisjon fra lege er det gratis, for fysioterapauten får igjen hele beløpet på trygdekontoret.. det har jeg skjekka ut..

Har jeg vært deg, så shadde jeg snakket med trygdekontoret,, for akkurat dette vet jeg 110 % sikkert, og det er stortingsvedtatt, og gjelder da selfølgelig alle kommunene i landet

Back
Topp