Gratis babypakker

snøengelen

Forelsket i forumet
Sommerspirene 2025
Hei,

Når henter dere ut babypakkene? Er i uke 24 nå, er det for tidlig?

Og er det slik at far også kan hente ut pakker?

Sniker fra juli: fikk libero sin i posten denne uken. Den var blitt stusselig siden 2011. Da var det mye i den. Spent på de andre :)

Hei,

Når henter dere ut babypakkene? Er i uke 24 nå, er det for tidlig?

Og er det slik at far også kan hente ut pakker?
Er ofte slik at man kan hente ut fra 3 mnd før fødsel eller noe sånt, men utover at man kanskje må fylle ut termindato når man bestiller så er det ingen kontroll.

Det er i utgangspunktet maks 1 pakke per husholdning per svangerskap som gjelder, men vet at flere sniker til seg mer enn 1 pakke ved å få andre til å hente ut. Hvorvidt man har samvittighet til det får være opp til den enkelte, jeg personlig synes det er feil og kommer derfor ikke til å gjøre det. Har dessuten opplevd å feks ikke trenge stort mer bleier enn det jeg har fått i gratispakkene og heller slitt med å bruke opp alt, og tenker sånn sett at det er fint å spare miljøet før ekstra søppel ved å holde meg til det som er tenkt.

Men synes disse pakkene er geniale når det kommer til det å få prøvd ulike merker og finne ut hva en liker til akkurat den babyen man får, for det er det vanskelig å vite før fødsel.

Oppdaget nettopp at Skoringen ikke lengre har gratis babypakke. Synes det er synd, for den var veldig ålreit - gutten elsker ballen han fikk i sin :shy:

Henter nok ut babypakker etter hvert, men ikke noe jeg har begynt å tenke på ennå :)

Er ofte slik at man kan hente ut fra 3 mnd før fødsel eller noe sånt, men utover at man kanskje må fylle ut termindato når man bestiller så er det ingen kontroll.

Det er i utgangspunktet maks 1 pakke per husholdning per svangerskap som gjelder, men vet at flere sniker til seg mer enn 1 pakke ved å få andre til å hente ut. Hvorvidt man har samvittighet til det får være opp til den enkelte, jeg personlig synes det er feil og kommer derfor ikke til å gjøre det. Har dessuten opplevd å feks ikke trenge stort mer bleier enn det jeg har fått i gratispakkene og heller slitt med å bruke opp alt, og tenker sånn sett at det er fint å spare miljøet før ekstra søppel ved å holde meg til det som er tenkt.

Men synes disse pakkene er geniale når det kommer til det å få prøvd ulike merker og finne ut hva en liker til akkurat den babyen man får, for det er det vanskelig å vite før fødsel.
Begynte å lese litt på de forskjellige pakkene nå, og det ser ut til at man i de fleste tilfeller må være i 3. trimester, så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet :joyful: Litt overivrig førstegangsmor kjenner jeg.

Tenkte at pakkene er supre for å teste ut hva man liker og ikke. Jeg har null peiling på hva jeg kommer til å bruke. Om det er begrenset til 1 per husholdning så har i alle fall ikke jeg samvittighet til å snike til meg mer. Ikke har vi økonomiske utfordringer, og du har et godt poeng med miljø-besparelse.

Rema 1000 sin babypakke kan du hente no, mens kiwi og apotek1 er vel 3 mnd før :)

Er i 3 trimester. Det var visst tomt for Kiwi sine på selve hovedlageret… så har ikke klart å få tak i noen i hele Oslo og store deler av Akershus. Har ringt trumf å hørt om når det kommer inn, men de sier det kan ta flere mnd.

Butikkene får derfor ikke bestille disse…
Likte best Rema 1000 sin løsning om å plukke selv. Skulle ønske Kiwi også kunne startet med sånt. Trumf sa de hadde vært tomme siden september 2024. Så blir nok ikke noe Kiwi startpakke på meg denne gangen. Hadde gledet meg til å få hentet den ut.

Oppfordrer folk til å ikke hente ut mer enn 1 per husstand. Trist når det går tomt..

Er i 3 trimester. Det var visst tomt for Kiwi sine på selve hovedlageret… så har ikke klart å få tak i noen i hele Oslo og store deler av Akershus. Har ringt trumf å hørt om når det kommer inn, men de sier det kan ta flere mnd.

Likte best Rema 1000 sin løsning om å plukke selv. Skulle ønske Kiwi også kunne startet med sånt. Trumf sa de hadde vært tomme siden september 2024. Så blir nok ikke noe Kiwi startpakke på meg denne gangen. Hadde gledet meg til å få hentet den ut.

Oppfordrer folk til å ikke hente ut mer enn 1 per husstand. Trist når det går tomt..
Så synd! Du kan jo hente ut innen tre måneder etter fødsel, men da passer nok kanskje ikke 1’er-bleiene som følger med :p Men sikkert noen av de andre produktene som kan brukes :) (om de får inn babypakker i løpet av sommeren, vel og merke)

REMA 1000 hos meg hadde sluttet med å plukke selv. Fikk en pakke denne gangen (som Kiwi sin)

Jeg hentet sist og må si at jeg fikk egentlig kun bruk for det jeg fikk fra apotek 1 (og sommerfuglen fra libero da). Rema og kiwi sine ble ikke så populære her.

Helt tomt for kiwi sine på vestlandet og...

Fikk vite at de i trumf håper at den kommer inn igjen i April, men hun i telefonen var ikke 100% sikker. Så tenkte å vente til da. Eventuelt ringe noen butikker i midten av april å høre.

Så at de har fått en del vilje ting til baby. Kanskje de ønsker å benytte nytt merke i babypakkene sine? Idk… men kunne ha forklart hvorfor det tar så lang tid å få satt sammen flere pakker fra hovedlageret… om de venter på en annen produksjon av noe. Ellers er de bare veldig trege

Har noen fått liberopakken???
Hvor lang tid tok det å få for dere? Stod at man skulle få innen 3 uker. Sendte mail etter 1mnd uten å ha fått noe. De sa de skulle sende en ny. Fikk bekreftelses ordre… og nå har det gått 1,5 mnd siden… hva er det som skjer?!? Bor i Oslo, så skjønner ikke at det skulle være så vanskelig å få den i posten

Hvor lang tid tok det å få for dere? Stod at man skulle få innen 3 uker. Sendte mail etter 1mnd uten å ha fått noe. De sa de skulle sende en ny. Fikk bekreftelses ordre… og nå har det gått 1,5 mnd siden… hva er det som skjer?!? Bor i Oslo, så skjønner ikke at det skulle være så vanskelig å få den i posten
Har ikke bestilt denne gangen, men det tok kjempelang tid med første.

Det tok ca 1,5 uke fra jeg bestilte til jeg fikk den i postkassa. Bor også i Oslo. Rart du ikke har mottatt den. Sjekket at det er registrert korrekt adresse på deg?

Det tok ca 1,5 uke fra jeg bestilte til jeg fikk den i postkassa. Bor også i Oslo. Rart du ikke har mottatt den. Sjekket at det er registrert korrekt adresse på deg?
Ja, jeg fikk mail om å bekrefte adressen. Føles mer ut som om de som da leverer posten bare putter ting i andres postkasser. For i dag så jeg at det stakk ut masse reklame og pakker som folk kunne nappe ut igjen av sprekken. Så håper ingen har tatt den. Vet jo ikke om dette er tilfellet. Men får sende ny mail til dem.

Fikk foresten Kiwi sin i dag tidlig. Ringte sånn 10 forskjellige Kiwi butikker på nytt. Og bare Jordal kiwi hadde. Heldigvis. Ventet i sånn 2,5 mnd… så ble lettet.

Vet at Kjeller nå var tomme, men hun på telefon sa at de skulle få inn bestilling på onsdag. Så for de av dere som ikke har fått hentet. Ring dit eller Jordal på onsdag for å høre.

Ja, jeg fikk mail om å bekrefte adressen. Føles mer ut som om de som da leverer posten bare putter ting i andres postkasser. For i dag så jeg at det stakk ut masse reklame og pakker som folk kunne nappe ut igjen av sprekken. Så håper ingen har tatt den. Vet jo ikke om dette er tilfellet. Men får sende ny mail til dem.

Fikk foresten Kiwi sin i dag tidlig. Ringte sånn 10 forskjellige Kiwi butikker på nytt. Og bare Jordal kiwi hadde. Heldigvis. Ventet i sånn 2,5 mnd… så ble lettet.

Vet at Kjeller nå var tomme, men hun på telefon sa at de skulle få inn bestilling på onsdag. Så for de av dere som ikke har fått hentet. Ring dit eller Jordal på onsdag for å høre.
Naboen kom med obosbladet mitt som han hadde fått i sin postkasse

Libero - fikk i postkasse ca 1,5 uke etter bestilling
Kiwi - fikk hente ut 3 dager etter bestilling
REMA 1000 - venter litt og er usikker om vi skal hente ut siden vi ikke likte bleiene her på forrige.
Apotek 1 - skal hente ut når det nermer seg fødsel

:Heartred

Back
Topp