Grapefruktjuice?

mammamoren

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Hei alle dere som drikker grapefruktjuice! Skjlnner at dette er for å få mer eggløsningsslim? Vet ikke om jeg tror på det, men artig å teste! :) Når drikker dere denne juicen? Hvor mye? Og hvilken grapefruktjuice? Merke? butikk? :p hehe :happy093Takker for svar! :greet025

Jeg har ikke problem med å tro på at den kan produsere mer slim, om det hjelper på fertiliteten derimot er jeg langt med usikker på.

Men jeg også vurderer å prøve dette denne gangen, sånn siden jeg har hatt veldig lite slim etter SA i juni.

Men når burde jeg begynne? Allerede? Og hvor mye?

Visstnok en kald en fra rema som er ganske god på smak, men jeg er aldri på rema, så det er ikke så lett å få til...

Jeg liker den på Meny som er fra Cevita i gjennomsiktig plastflaske med skrukork. Jeg tror virkelig ikke merke spiller noen rolle, så lenge det faktisk er grapefruktjuice og ikke bare en eller annen drikk tilsatt litt smak av grapefrukt.

Jeg har lest at man bør drikke det fra tr til EL. Jeg synes ikke det smaker veldig godt, men etter 2 sykluser med grapefruktjuice så går det faktisk ganske greit å drikke det nå. Slutter allikevel etter EL.

Jeg er overbevist om at det har effekt på EL-slimet mitt. Om det hjelper noe på fruktbarheten aner jeg jo ikke, men jeg tror ikke det skader. Jeg hadde kun så vidt eggehvitte EL-slim de tre første syklusene jeg prøvde. Jeg kunne finne bittelitt eggehvitte utflod 1 gang i løpet av EL-dagen (og i perioden opp mot EL tafser jeg gjerne 3 ganger om dagen for å finne ut akkurat når tappen åpner seg). Og så var det helt tørt igjen. Ikke noe watery utflod. Ikke noe annen fruktbar utflod.

Denne syklusen derimot!!! Én uke med fruktbar utflod??? Det kom i volum. Jeg måtte bruke truseinnlegg. Ekstremt! Masse eggehvitte utflod. Faktisk litt grisete.

Jeg drakk i forrige syklus grapefuktjuice i 4-5 dager frem til EL, og i denne syklusen drakk jeg det fra tr og frem til to dager etter EL. I uken før EL drakk jeg 2 glass om dagen (ett på morgenen og ett på kvelden), og i uken før det drakk jeg bare ett glass om dagen. Det er jo en del sukker i juice, så jeg synes det holdt for meg.

Veldig mange nettsteder/forum hvor jeg har lest om grapefruktjuice er det mange som påpeker at de måtte bruke flere sykluser på å merke effekten. Og hvis du googler det på engelsk så kommer du til å få hundrevis av forum-damer som sverger på at det virker for dem. Jeg er 100 % sikker på at det har effekt på meg. Jeg hadde husket om jeg hadde fått så mye eggehvitte utflod i tenårene (tross alt den verste perioden i livet å få utflod i undertøyet). Jeg har absolutt aldri fått så mye fruktbart utflod i hele mitt liv. Det var også en annen inne i tempe-tråden som skrev at hun ikke kunne drikke grapefruktjuice fordi det rett og slett ble så mye at det ble grisete ved samleie.

Jeg kommer nok til å fortsette å drikke grapefruktjuice selv om det eventuelt ikke har klaffet denne pp'en heller (6 dpo i dag, så litt tidlig å vite), bare fordi jeg tenker at mer fruktbar EL-slim ikke kan skade. Det er ikke fordi jeg er overbevist om at det spiller en rolle for fertiliteten derimot.

Og ja, juicen bør være skikkelig kald (for smakens skyld).

Det med sukker er et poeng, jeg forsøker jo å begrense sukker-inntaket mitt...

De gangene jeg har brukt det har jeg begynt ca en ukes tid før el. Har drukket to glass om dagen, sluttet med den dagen før el eller på el-dagen. Jeg har kjøpt den rosa grapefruktjuicen fra Sunniva (?), eller evnt den de har i den hylla på butikkene det står juice som ikke er nedkjølt, har kjøpt på enten Kiwi eller Mega. Jeg synes all grapefruktjuice smaker like vondt, så for min del spiller det liten rolle hvilken jeg har kjøpt. :p
Og ja, det virker! ;) (litt for godt for min del, så jeg bruker den ikke lenger :p)

Det med sukker er et poeng, jeg forsøker jo å begrense sukker-inntaket mitt...

Det er heldigvis ikke fryktelig mye sukker i ett glass juice, men det er jo greit å ha i bakhodet slik at man tar det med i regnskapet.

Det er heldigvis ikke fryktelig mye sukker i ett glass juice, men det er jo greit å ha i bakhodet slik at man tar det med i regnskapet.

Nei, men i 1-2 glass pr dag i kanskje tre uker...

Jeg er jo ikke av dem som kan si "jeg er på dag 4 i dag, 10 dager til el", men mer sånn "jeg er dag 4 i dag, så kanskje en plass mellom 10 og 20 dager til el, eller mer"

Nei, men i 1-2 glass pr dag i kanskje tre uker...

Jeg er jo ikke av dem som kan si "jeg er på dag 4 i dag, 10 dager til el", men mer sånn "jeg er dag 4 i dag, så kanskje en plass mellom 10 og 20 dager til el, eller mer"

Sant. Ville ventet til tr dro sin vei hvert fall. Og forsøkt med ett glass per dag. Jeg merket stor forskjell, som du jo allere har fått høre flere ganger, og Fimle måtte jo slutte med det. Så dersom du bare bruker ett glass om dagen frem til EL/tempøkning. Da blir det ikke så fryktelig stort volum i snitt for en hel syklus? Du får jo kjenne etter hva som blir riktig for deg. Jeg ville kanskje testet det først i 1-2 sykluser og sett om jeg merket forskjell da. Så kan du heller ta ny avveining da på om du skal teste større volum/lengre periode med inntak, eller om det ikke er noe for deg.

Tr tar farvel as we speak.

Jeg skal se om jeg får tak i sånn jus en dag, så får jeg prøve.

Tr tar farvel as we speak.

Jeg skal se om jeg får tak i sånn jus en dag, så får jeg prøve.

Liker og liker. Håper du får positiv effekt og at EL ikke ligger så altfor lengt frem i tid. Og så håper jeg jo at dette EL-slimet øker sjansene for å lykkes.

Ka d smnake av grapefruktjuicen? E dein nå god???
Kanskje verdt et forsøk ;)

Jeg drikker ett stort glass hver dag! :)
Jeg har prøvd juice fra cevita og bama (den rema selger), og synes cevita sin er best. den har ikke like bitter ettersmak som den andre ;)
Har hatt ett glass siden første blødningsdag, og kommer nok til å fortsette over helga :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp