Grapefruktjuice juice og hostesaft virker!:D

Bia123

Flørter med forumet
Om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke, men dette er første gang jeg har prøvd å bli gravid, og måned etter måned fikk jeg negative tester... Jeg begynte på 8 pp, og ganske lei av å vente på at ting skulle skje, da ei venninne av meg som hadde prøvd en stund plutselig fikk positiv test! Hun mente at det var kjerringrådet som virket, da dette var den første måneden med grapefruktjuice og hostesaft, og vips..så var hun gravid. Hun anbefalte meg det med det samme. Hadde ikke helt trua, men tenkte at det ikke kunne skade å prøve..så uka før og fram til el drakk jeg et stort glass grapefruktjuice og tok noen slupper hostesaft hver dag. 9 dager dpo testet jeg positivt!!! Det hadde jeg aldri trodd..ingen symtomer eller noe tegn til graviditet, men fikk bare en rar følelse at jeg ville ta en test den dagen. Grapefruktjuicen skal visst gjøre at man får mer el slim før el, og hostesaften tynner ut slimet slik at svømmerne lettere kan finne frem til egget. Jeg har alltid vært veldig "tørr" rundt el, som også gjør at det kan være vanskeligere å bli gravid, så jeg tror at dette hadde en effekt på meg. Selvfølgelig kan det være tilfeldig, men hørt om flere i ettertid, så må jo være noe i det;)

Gratulerer så mye. Skal garantert prøve dette viss det ikke klaffer denne gangen. Hvilken hostesaft er det snakk om?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Type hostesaft lurer jeg også på :) Kansje det kan virke på meg også siden jeg å har problemer med "tørrhet" :p

Slimløsende, ofte brukt solvipect.

Jeg har brukt både det og jus, uten mer slim og slett ikke gravid. Det er nok mer tilfeldig enn det at jus og hostesaft virker. Det virker på noen, men de hadde kanskje blitt gravid den mnd uansett

Jeg tenker at så lenge det ikke gjør ting "verre", så er det vel verdt sjansen. Taper ikke noe på det. Ble veldig optimisk nå.:)

Så bra det virker :) Jeg har kun prøvd juice og har eggløsning nå. Merker ikke forskjell i det hele tatt :(

Jeg brukte bidronninggele mellom mens og EL, gjør også at man får mer og seigere slim. Funka det også, satt som et skudd ;)

Drakk også grapefruktjuice den gangen det klaffet.
Men igjen så gjorde jeg jo det i 2 pp'er uten at det virket også :p

Det er nok tilfeldig, dette med hostesaften. Jeg er farmasøyt, og det hender vi får spørsmål om dette på apoteket der jeg jobber. Hostesaft virker slimløsende kun lokalt, det vil si i svelget og i halsen. Den har ingen innvirkning på eggløsningsslimet, dessverre.

Når jeg ble gravid med poden hadde jeg PP1 og 2 uten hell. Prøvde hostesaft i PP3 og da klaffet det ;)

Jeg brukte solvipct 2 ganger tidligere og ble gravid da :) men mistet ene gangen.. Denne gangen slappet eg bare av, etter 15 pp uten hell ;) Men tror det kan ligge noe i det med hostesaften ja :)

Type hostesaft lurer jeg også på :) Kansje det kan virke på meg også siden jeg å har problemer med "tørrhet" :p
Brukte solvipct..bare en eller annen hostesaft som er slimløsende. Er jo ingen garanti, og er kanskje bare tilfeldig...men jeg bar også sånn at det ikke skader å prøve..så vips!:) men ja, graviditet er jo veldig tilfeldig, og nårnjeg vet at det kanskje er en liten sannsynlighet som kan øke den tilfeldigheten, så har jeg ingenting å tape:) etter el, trodde jeg ikke at jeg var gravid. Kjente ikke at jeg hadde el, som jeg pleier og heller ingen symptomer. Mitt første symptom var positiv test:)!

Back
Topp