Grapefruktekstrakt og wild yam. Hvordan?

MeMamma

Betatt av forumet
Vi er på pp11 nå. Førstemann satt på første forsøk, så vi skjønner ikke hvorfor andremann er så vanskelig. Denne perioden har jeg investert i grapefruktekstrakt og wild yam og clear blue sin el test (advanced typen). El testing har gått bra. Har tatt grapen fra første dag i syklusen. Nå er EL over etter det EL testene sier. Da begynner jeg på wild yam nå. Men så kom jeg over en artikkel om at WY skal tas fra mens til EL. Skrevet av en jordmor. Gravide skulle ikke ta det, skrev hun. Det er jo stikk i strid med det jeg har lest meg frem til. Jeg tenkte grapefrukt fra mens til EL, og WY fra el til mens (renger ikke med positiv test i første runde)

Nå er jeg litt redd for å ta wy. Særlig når noen mener at det er greit å ta 6 stk pr dag. Er det noe vits at jeg «pingler» på 2 hver dag da? ‍♀️ Er helt på villspor og begynner å bli litt oppgitt.

Trenger erfaringer og doser og gladhistorier❤️

Andre ting vi kan teste som dere har god erfaring med? Vi begynner å blir gamle, så føler tiden renner ut. Jeg er 35 og han er 38
 
Wild yam inneholder et av byggesteinene til progesteron. Tar du det før EL, Kan det I Verste fall utsette el..

Fra en BV artikkel;
'Wild Yam?
Wild Yam er en av verdens mest brukte urter. Det sies å ha en balanserende effekt på kjønnshormoner og kan brukes av både kvinner og menn. Wild Yam brukes etter eggløsning og til første dag av menstruasjon.

– Wild yam er bra. Det inneholder dioksidin, som ligner progesteron. Det må tas fra rett etter eggløsning til menstruasjon og kan hjelpe egget med å feste seg. Det er et mildt og ufarlig preparat, men man skal ikke ta det hele måneden, fordi da kan det forhindre eggløsning, forteller Heggemsnes.'

https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/
 
Wild yam inneholder et av byggesteinene til progesteron. Tar du det før EL, Kan det I Verste fall utsette el..

Fra en BV artikkel;
'Wild Yam?
Wild Yam er en av verdens mest brukte urter. Det sies å ha en balanserende effekt på kjønnshormoner og kan brukes av både kvinner og menn. Wild Yam brukes etter eggløsning og til første dag av menstruasjon.

– Wild yam er bra. Det inneholder dioksidin, som ligner progesteron. Det må tas fra rett etter eggløsning til menstruasjon og kan hjelpe egget med å feste seg. Det er et mildt og ufarlig preparat, men man skal ikke ta det hele måneden, fordi da kan det forhindre eggløsning, forteller Heggemsnes.'

https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/

Ja, det er denne jeg har lest, så trodde at jeg hadde kontroll Men jeg tenker at det er best å «overse» det hun andre sa. Det er jo ikke mulig å vite om man er gravid eller ikke etter EL umiddelbart alikevel
Takk for svar
 
Ja, det er denne jeg har lest, så trodde at jeg hadde kontroll Men jeg tenker at det er best å «overse» det hun andre sa. Det er jo ikke mulig å vite om man er gravid eller ikke etter EL umiddelbart alikevel
Takk for svar
Leste et annet sted at du skulle stoppe når du visste du var gravid og fikk positiv test, da.
 
Vil bare oppdatere.
Jeg tok nesten ikke WY i det hele tatt. Men fikk jammen meg positiv test. Er 4+0 i dag :joyful:
 
Jeg lurer på hvorfor i helsike disse kapslene må være så store, må jo bruke et helt glass for å klare å lure den ned i svelget til slutt. Og når den først er kommet seg over kneika så kjenner man den sakte nedi halsen.
Tester ut nå kun 1 morgen og 1 kveld, for disse er for jævelige å dytte på med flere :gen113

Lurer på hvordan det er hvis man åpner den kapselen jeg og heller svelger i seg det pulver-innholdet som en shot med vann.. hm..
Gjetter meg til at ingen har prøvd det ut? :laughing002
 
Back
Topp