Gran canaria

Fru. happy

Andre møte med forumet
Vi skal på tur, enten i November eller i Januar, vi har tenkt oss til gran canaria, har noen av dere tips til hvor det er greit å reise ?
vi er 2 barnefamilier, med barn på 7mnd, 2,nesten3, nesten5, 10 og 12 år som reiser, vi skal også reise sammen med besteforeldrene til barna, og vil gjerne ha leiligheter.
hovedfokuset er på barna og vi ønsker at det skal være aktiviteter for dem både ved "hotell/leilighesområdet" og rundt der vi blir boende...
vi har sett litt på maspalomas, et leilighetskompleks som heter dunas, men er veldig usikre.
ønsker ikke å reise til pourto rico, men til et mer barnevennlig sted.

har noen av dere noen tips blir jeg veldig glad

Vet ikke...men vi drar til Gran Canaria om 2 uker :)

Gleder meg!
Skal bo på et hotell i nærheten av Amadores-stranda. Den er "laget", så silkemyk sand + null bølger...det betyr at min 1,5-åring kan sitte i vannkanten og kose seg!

Håper du får svar fra noen andre!

Hadde med meg barna til amadores.
Veldig barnevennlig da.
Rolig plass, null festing, alt stenger før 21 om kvelden liksom.
Fin strand, greie folk, 2 km å gå til puerto rico.

Amadores anbefaler dem til de med barn.
Vi hadde tenkt til Grand Canaria på Sunwing Resort hotelet, men etter å lest og hørt om hotelet byttet vi heller til Tenerife sitt Sunwing Resort.
GLEDER OSS!!!

helt klart Bahia Feliz. Har hvert der flere ganger og de baserer seg på barn og det er ikke noe fest og uteliv der. Var der nå sist i februar med en på 4 mnd og ei på 22 mnd. Gikk så fint. Barnevennlig plass. Uansett er det enkelt å ta taxi og buss fra plassen der rundt om på øya.

Laspalomas er jo en park dere må se.
På Bahia Feliz er det veldig mange småbarnsfamilier, så en trenger ikke føle seg alene i den forstand.
Bamseklubben har de og barnebasseng. Masse fine spsie steder som er super barnevennlig. De som jobber der behandler ugene supert.
Spiste en del på en kina restuarnat der og hun som jobba der, gikk å bar på minsten min mens vi spsite hehe...hun skulle bare kose og vise han fram. (fin barnevakt du haha)
Super trivelig folk.

Besteforeldrene mine er der 1-2 ganger i året og har ikke noe vondt å si om plassen, enda de har besøkt mange andre plasser på øya, så ender de alltid opp på Bahia igjen.

Vi var på Dumas Maspalomas i fjor. Kjempested, men anbefaler den 4 stjernes "delen", Det er der bildene fra startour er fra..

Jeg vil også anbefale Bahia Feliz. Har vært der to ganger med barn og vi hadde det kjempefint begge gangene. Små avstander, stille og rolig og selfølgelig den fantastiske kinarestauranten med "barnepass".

Noen bilder fra restauranten. Første gangen vi var her fikk Adrian solbriller og var kjempefornøyd:

Andre gangen tok hun med seg begge barna på rusletur mens mamma'n og pappa'n spiste (selv om Oliver var full av vannkopper =P)

Tusen takk for alle svarene
tar gjerne i mot flere erfaringer.
skal sette oss ned og se over de stedene dere har anbefalt, tusen takk jenter

Vært i Maspalomas 2 år på rad, på et sted som heter Lopesan Costa Meloneras. Fantastisk fint sted. Kjempe stort sted, men flere bassengområder, nærme strand og spisesteder. Barneklubb og masse å gjøre for barna.

jeg var alene med mine tre barn for to år siden i Bahia Feliz.Knall fin plass,men jeg ville nok ikke dratt i januar,vi var i februar å da var varmen begynt å komme,kunne vel samenlignes med en norsk tempratur .

Turbotrolla skrev:
jeg var alene med mine tre barn for to år siden i Bahia Feliz.Knall fin plass,men jeg ville nok ikke dratt i januar,vi var i februar å da var varmen begynt å komme,kunne vel samenlignes med en norsk tempratur .

hmmm... ikke greit om det ikke er særlig varme heller, er jo en av grunnene til at vi vil reise,så det var bra du sa

Vi var før påske i Arguineguin, på Sunwing spa and resort. Veldig fornøyd med plassen, spesielt at leilighetene er utstyrt med nok til at man kan lage mat sjøl - om man ikke bestiller(sånn som jeg ikke husker navnet på i farta) alle måltider inkludert. Kjekt med underholdning for ungene. Likte at det var babybasseng, barnebasseng og "voksen"basseng. Greit å ha lekeplass med sand inne på området slik at man ikke måtte ut for å finne en avveksling når badinga blei kjedelig. Også går jo bussen forbi like ved, så man kommer seg jo til alle ting man kan se og gjøre rundt omkring. Kort vei å gå til byen/restauranter/butikker, og selvasgt billigere å handle der enn inne på hotellet.

Kan være greit å vite ja :) jeg ble selv litt skuffet over at det ikke var varmere i februar,å jeg er ikke av dem som liker det knall varmt :-)

Back
Topp