Gran Canaria i Desember

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Ja eller nei?

Vurderer å dra en uke fra 25. Desember.

Vi var på tenerife en jul, og hadde det veldig fint :) er det ikke ca likt på tenerife og GC? :p
Varmt og godt ved bassenget på dagtid, trengte en tynn genser på kvelden da vi var ute. Så jeg kan anbefale det hvertfall:happy:

Vært på Tenerife tidlig i januar noen år på rad nå. Deilig med litt sommer i vintermørket :)

Det er ikke sånn veldig varmt der på vinteren, men ikke kaldt heller :p rundt 15-20 grader kanskje?

Det er veldig flott, men pakk litt langermet også. For en frysepinn som meg så frøs jeg med en gang sola forsvant bak en sky, og på kvelden når sola gikk ned..

Spørs hvor varmt du ønsker. Vi feiret jul der før 2 år siden. Da var det så kaldt at jentene ikke orket å bade.. Var ca 20 grader.. Du kan være heldig eller uheldig des/jan er de mest ustabile måndene.. Du må i allefall sørge for å reise et sted det ikke blåser så mye. Vi var på Bahia Feliz

Var ei uke i desember for noen år siden. Var helt innafor det da. Varmen lå på rundt 20-25 grader når vi var der. Bada i både sjø og basseng.
Kveldene derimot ble det fort kaldt. Eller, kjølig hvertfall. Så krevde litt mer påkledning da.

Ellers var der veldig koselig i desember hvor vi var (Maspalomas, rett i nærheten). Skikkelig pynta til jul og riktig fin stemning :)

Vi var på Lanzarote i fjor. Vi dro in 22. Desember. Veldig kjekt :)

Jeg har frekventert ofte på GC og i desember- februar kan det være veldig variert klima. Det kan bli supervarmt om det kommer Kalima-vind fra Sahara, eller superkaldt om vindene kommer fra andre retningen. Fjoråret var generelt et kaldt år på øyene og det spanske fastlandet. Det snødde til og med B-)

Om øya er tørr etter sommeren så blir som regel vinteren kald (ifølge de fastboende).

Skal man på solferie så får man dessverre ikke solgaranti. Været styrer seg selv generelt og er en av de tingene man må gamble på når man er ute på reise.

Vi har vært 1 år på Tenerife i begynnelsen på januar og hadde ca 23-28 grader hver dag. 1 annet år var vi på Lanzarote i begynnelsen på januar og hadde ca samme temperatur der. Veldig deilig!

Back
Topp