Gran canaria buffet

Ballerinapåperina

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Vi har tenkt å slå på stortromma og bestilte en tur til GC på nyåret. Da er jeg 25 uker på vei, vurderte det dit at det er ikke den lengste flyturen, jeg er sannsynligvis ikke for svær at det er ubehagelig, og vi får nok ikke noe ordentlig sommer ferie da bebisen blir bare 3 måneder i juli. (Har forresten noen reist med så små på ferie før eller er det som å skyte seg i foten?)
Jo så var det den turen. Jeg har begynt å tenke over alt det jeg ikke kan spise og ikke kan kontrollere på hvor godt vasket frukten og grønnsakene i salaten er f.ex., at ikke noe har vært i kontakt med annet som jeg ikke kan ha, at kjøttet er helt sikkert ordentlig gjennomstekt. Og må jeg si at på alle bildene av buffet er det serrano skinke og jeg bare kjenner jeg får vann i munnen. Så stusselig å være på ferie i spania og ikke kunne spise veldig mye.. Har noen vært gravid og spist buffet i utlandet og har det gått greit?
Vi vurderte det også at thailand og bali og sånt er helt sikkert mye verre, der får jo alle i seg noe bakterier ila turen og det har vi også hatt, men nå er jeg engstelig for GC også :laughing002 det er så klart tryggest å ruge hjemme..

Jeg var på Mallorca når jeg var 13-15 uker på vei.
Vi hadde med frokost (buffet). Det var jo litt stusslig for min del :laughing002
Jeg holdt meg unna spekemat, salater og egg. Syns også bacon var så slapt stekt jeg spist ikke det heller :bag:
Spiste frukt med skall (melon, banan).
Gikk veldig greit da! :) er jo mye annet godt å velge i!
Til middag var vi ute å spiste og kjøpte da alltid retter med gjennomstekt kjøtt og ikke rått egg feks.

Hadde også tenkt at det kom til å bli kjedelig å ikke kunne spise alt, men det gikk veldig fint. Masse godt å velge i overalt uansett :)

Jeg var på Mallorca når jeg var 13-15 uker på vei.
Vi hadde med frokost (buffet). Det var jo litt stusslig for min del :laughing002
Jeg holdt meg unna spekemat, salater og egg. Syns også bacon var så slapt stekt jeg spist ikke det heller :bag:
Spiste frukt med skall (melon, banan).
Gikk veldig greit da! :) er jo mye annet godt å velge i!
Til middag var vi ute å spiste og kjøpte da alltid retter med gjennomstekt kjøtt og ikke rått egg feks.

Hadde også tenkt at det kom til å bli kjedelig å ikke kunne spise alt, men det gikk veldig fint. Masse godt å velge i overalt uansett :)
Ja vi har kjøpt all inclusive, og det er jo på litt godt og vondt- jeg tenkte at det er positivt at jeg slipper å bli en drage- alltid mat tilgjengelig, slipper å gå rundt å se om restauranten ser trygg ut eller ikke, samtidig ble jeg skeptisk nå etterhvert til egentlig det meste jeg kan tenke meg at kan ligge i en buffet jaja i verste fallet blir det slankern på meg..

Ja vi har kjøpt all inclusive, og det er jo på litt godt og vondt- jeg tenkte at det er positivt at jeg slipper å bli en drage- alltid mat tilgjengelig, slipper å gå rundt å se om restauranten ser trygg ut eller ikke, samtidig ble jeg skeptisk nå etterhvert til egentlig det meste jeg kan tenke meg at kan ligge i en buffet jaja i verste fallet blir det slankern på meg..
Det kommer nok til å bli bra det :)
Vi spise lunsj og middagsbuffet et par av dagene på hotellet.
Var mye å velge i :) Kokte og stekte grønnsaker går jo helt fint. Kjøtt og sånn i buffet er jo somregel helt gjennomstekt.
Så hvis dere har valgt et bra hotell hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å spise fra buffet der.

Vært i Spania når jeg var 4 uker, da hadde vi all inclusive. Synes det var litt kjipt ja, for jeg var ganske nervøs. Dro tidlig på buffet slik at det var ferskt og varmt. Tenkte at mat som ligger ute sånn halvvarmt i flere timer neppe er det lureste mtp bakterievekst og slik. Og unngikk frukt og salat. Og selvfølgelig spekeskinke, cocktails og vin :arghh: dro ut og spiste middag som regel, men tok også pizza når de brakte det ut på buffeten og koste meg med gode varme gryter, poteter og stekte grønnsaker. Til frokost og lunsj var det som regel varmebehandlet grønnsaker og slikt, det spiste jeg en del av. Pannekaker, brød, bacon om det ser ok og varmt ut osv osv

Var litt lettere uten all inclusive på Kreta nå i september (var ca 21 uker) men går jo glipp av mye godt uansett... Ble mye pizza, moussaka og beef stifado :p og brødskive til frokost siden vi bodde i leilighet.

Men tenker det går helt fint, fokuser på det fine været og opplevelsene! Drikk god alkoholfri drikke, spis is og kos deg med varme retter :)

Vært i Spania når jeg var 4 uker, da hadde vi all inclusive. Synes det var litt kjipt ja, for jeg var ganske nervøs. Dro tidlig på buffet slik at det var ferskt og varmt. Tenkte at mat som ligger ute sånn halvvarmt i flere timer neppe er det lureste mtp bakterievekst og slik. Og unngikk frukt og salat. Og selvfølgelig spekeskinke, cocktails og vin :arghh: dro ut og spiste middag som regel, men tok også pizza når de brakte det ut på buffeten og koste meg med gode varme gryter, poteter og stekte grønnsaker. Til frokost og lunsj var det som regel varmebehandlet grønnsaker og slikt, det spiste jeg en del av. Pannekaker, brød, bacon om det ser ok og varmt ut osv osv

Var litt lettere uten all inclusive på Kreta nå i september (var ca 21 uker) men går jo glipp av mye godt uansett... Ble mye pizza, moussaka og beef stifado :p og brødskive til frokost siden vi bodde i leilighet.

Men tenker det går helt fint, fokuser på det fine været og opplevelsene! Drikk god alkoholfri drikke, spis is og kos deg med varme retter :)
Hehe er det trygt med is mtp er melken pasterisert tenkte jeg nå etterpå :laughing002 helt skadet.. men å unngå all frukt og grønt høres jo meget stusselig ut :/ må se litt hva de har evt vaske frukt med flaskevann. Der med salat er jo kjipern..

Back
Topp