Gradert sykemelding

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Etter 5 uker 100% sykemeldt pga utmattende kvalme og oppkast, skal jeg nå begynne å gradvis komme tilbake. I morgen skal jeg på seinvakt (jobber som sykepleier) men nå ligger jeg her med feber og vond hals (i tillegg til kvalme og oppkast) og sønnen min på 4 år har fått ørebetennelse..... Vet ikke hvordan i huleste jeg skal gjøre dette. Faren kan være hjemme med poden, men jeg er overhodet ikke i form. :( Jeg er så lei av ikke å fungere!

Ta deg en ny tur til legen. Det er ingen som takker deg for at du presser deg tilbake i jobb dersom formen ikke tillater det. Prøv å tenke at dette er en kortvarig periode, selvom det føles lenge nå, og at i denne perioden er det viktigste du kan gjøre å ta vare på deg selv:Heartred
Formen vil jo mest sannsynlig bli bedre om en stund og da vil du ha mer å gi av deg selv på jobb også:happy:

Enig med aria0306 - Ingen som takker deg OL du reiser på jobb når du burde vært hjemme. Viktig å lytte til kroppen og hverdagen din :)

Takk for støtten dere. Jeg bare føler det blir så dumt å ikke prøve når jeg la en plan med sjefen min på mandag. Så jeg drar nå på jobb, men har ikke noen store forventninger om å være den største ressursen... er 11+1 i dag. Ville dere fortalt kollegaer om ståa, for litt forståelse?

Takk for støtten dere. Jeg bare føler det blir så dumt å ikke prøve når jeg la en plan med sjefen min på mandag. Så jeg drar nå på jobb, men har ikke noen store forventninger om å være den største ressursen... er 11+1 i dag. Ville dere fortalt kollegaer om ståa, for litt forståelse?

Jeg fortalte kollegaer det når jeg var 12 uker :) Fikk ikke så mye forståelse syntes jeg, jeg er også sykepleier. De bare oi gratulerer, også når man jobber er det liksom glemt!

Kjenn på magefølelsen, men jeg hadde nok sagt det. I mitt første svangerskap var jeg fullt sykemeldt pga kvalme og oppkast fra uke 6-13. Flere av kollegene mine ble litt bekymret, fordi jeg så brått ble borte lenge. Formen var jo helt fin til kvalmen satte inn nærmest over natta:dead: da valgte jeg å si det da jeg var innom jobb en liten tur før jul. Bikket 12 uker sent i romjula de gangen.

Denne gangen har jeg foreløpig ikke sagt noe til noen. Er dautrøtt, men har ellers lite symptomer. Vi vil prøve å overraske familien med nyheten i jula, så derfor har vi ikke fortalt det til andre heller. Så håper jeg bare det går, med tanke på magen som plutselig skulle komme litt raskere denne gangen:wideyed:;)

Du har jo rett på å ta sykt barn dag selv med gradert sykemelding? :) God bedring!

Hadde blitt hjemme. Som de andre sier du får ikke stjerne på panna for å være på jobb. Du blir fortere frisk også hvis du holder deg hjemme. Masse god bedring ❤️

Back
Topp