Gradert sykemelding

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei!
Jeg har et spørsmål, sliter veldig med å finne svar på dette og lurer derfor på om noen her inne har erfaring med dette;
Jeg har en 33.69% fast stilling der jeg jobber. Utover dette arbeider jeg mye ekstra, så reell arbeidstid tilsvarer mellom 80-90%. Dersom jeg nå skulle fått en gradert sykemelding, hvordan vil inntekten min beregnes?Jeg forstår ikke hvordan inntekten min da vil beregnes, for eksempel hvis jeg blir 50% sykemeldt. Skal jeg da jobbe 16,85%(50% av 33.69%), men inntekten min beregnes slik at jeg tjener det samme som det jeg ville jobbet, altså 80-90% hvis jeg var helt frisk?
Haha, dette ble sikkert fryktelig forvirrende, men det er sånn det er for meg :p Jeg vet at jeg må ringe NAV hvis ingen har noen svar, men jeg vil veldig gjerne høre med dere luringer her inne først!:)

Hei!
Jeg ville ringt NAV på tlf 55 55 33 33 og fått klarhet i dette. :)

All støtte fra Nav blir vel betegnet ut ifra lønn de siste månedene, så vil tro de beregner sykepenger ut ifra hva du faktisk har tjent. :)

Okei, da bet jeg i det sure eplet og tok en telefon til NAV :p Traff på en hyggelig dame, så det gikk bra. Skriver ned svaret jeg fikk her, hvis det er flere som måtte lure på det samme;
I mitt tilfelle er det slik at jeg ville blitt sykemeldt, f.eks 50%, ut i fra den faste stillingen jeg har på 30% når det gjelder arbeidstid. Dette betyr at jeg da skulle jobbet 15%. Når det kommer til inntekt, så vil denne beregnes ut i fra den inntekten jeg faktisk hadde på sykemeldingstidspunktet, som betyr at jeg da vil få dekket 65% inntekt fra NAV, mens jeg jobber inn de resterende 15% den tiden jeg er på jobb.
Hun sa at en burde be arbeidsgiver sende inn inntektsopplysninger for den faste stillingen, og at jeg så sender inn for eksempel lønnsslipper og timelister selv, slik at de får mottatt dette og kan ta det med i beregningen. For min del sitter arbeidsgiver på alle de samme opplysningene, så jeg vil tro det ikke er noe problem å be dem sende inn det samme :)

• Liker
Reactions: BMC
Godt du fikk svar fra NAV :)

Godt du fikk svar! :)

De som sitter på telefonen er de samme som NAV lokalt selv ringer til når de trenger hjelp, så der får man som regel god hjelp. ;)

Back
Topp