Gradert sykemelding og hellingdager?

junibebi89

Gift med forumet
Jeg skal nå først prøve meg i 80 pr sm og så i 60 pr sm. Så kikket jeg litt på planen her og ser jo det er masse helligdager fremover nå!

Så feks da jeg jobber 40 pr med 2 helligdager en uke (skjærtorsdag, langfredag). Kan jeg velge å si at jeg ikke jobber noe den uka? Hvis jeg skal være "slem" liksom og kun tenke meg selv og baby? :). For 2 hele dager vil vel være 40 pr selv om det er 2 helligdager?

Ikke sikkert jeg klarer å jobbe engang eller vil gjøre det på denne måten; men vi kan vel det? Kan jo ikke bli straffet for at det er helligdager?
 
Jeg skal nå først prøve meg i 80 pr sm og så i 60 pr sm. Så kikket jeg litt på planen her og ser jo det er masse helligdager fremover nå!

Så feks da jeg jobber 40 pr med 2 helligdager en uke (skjærtorsdag, langfredag). Kan jeg velge å si at jeg ikke jobber noe den uka? Hvis jeg skal være "slem" liksom og kun tenke meg selv og baby? :). For 2 hele dager vil vel være 40 pr selv om det er 2 helligdager?

Ikke sikkert jeg klarer å jobbe engang eller vil gjøre det på denne måten; men vi kan vel det? Kan jo ikke bli straffet for at det er helligdager?

Og med straffet mener jeg at den uka måtte jeg da ha jobbet en hel dag en av dagene pga det er helligdager? (Skal jobbe halve dager)
 
Vet ikke helt om jeg forstod deg, men du skal i utgangspunktet jobbe like mye/lite i en uke med helligdager som i en uke uten helligdager.
 
Vet ikke helt om jeg forstod deg, men du skal i utgangspunktet jobbe like mye/lite i en uke med helligdager som i en uke uten helligdager.

Hemm så du mener at vi på en måte blir straffet under mye helligdager og må jobbe en hel dag og ikke halv? :/ syns det høres litt urimelig ut?
 
Sniker litt ;)

Jeg er 80% sykmeldt. Påskeuka er det 3 arbeidsdager, da skal jeg jobbe 20% av de tre dagene.

Vi har 7.5 timers arbeidsdag x 3 dager= 22.5 x 0.2 = 4.5

Så da skal jeg jobbe 4.5 timer den uka. ;)
 
Last edited:
Spørs litt hvilken avtale du har, men har du avtale om å jobbe hver dag, halve dager vil jeg tro du jobber halve dager dei dagane det ikke er helligdager og har fri helligdager. Slik har i alle fall vi det
 
Hemm så du mener at vi på en måte blir straffet under mye helligdager og må jobbe en hel dag og ikke halv? :/ syns det høres litt urimelig ut?

Jobber du et sted dere har fri/stengt eller jobber på helligdager?

Hvis du etter arbeidsplanen jobber halve dager grunnet sykmelding, så skal du jo fortsette å gjøre det selv om det er en helligdag eller to den uken.
 
Jeg skal nå først prøve meg i 80 pr sm og så i 60 pr sm. Så kikket jeg litt på planen her og ser jo det er masse helligdager fremover nå!

Så feks da jeg jobber 40 pr med 2 helligdager en uke (skjærtorsdag, langfredag). Kan jeg velge å si at jeg ikke jobber noe den uka? Hvis jeg skal være "slem" liksom og kun tenke meg selv og baby? :). For 2 hele dager vil vel være 40 pr selv om det er 2 helligdager?

Ikke sikkert jeg klarer å jobbe engang eller vil gjøre det på denne måten; men vi kan vel det? Kan jo ikke bli straffet for at det er helligdager?

Jeg jobber det jeg skal jobbe, (har fått fri i påska med avspasering) men har hatt faste dager som jeg jobber, så jobber onsdag og fredag, så skulle vært på jobb halve onsdagen, men ikke mer enn det siden fredag havner på en helligdag :)

Men hvis det er mandager og onsdager du jobber så blir jo det 2 halve dager som du kan jobbe i påsken, men du skal ikke jobbe mer :)

Hvilke dager jobber du ? :)
 
Jeg jobber det jeg skal jobbe, (har fått fri i påska med avspasering) men har hatt faste dager som jeg jobber, så jobber onsdag og fredag, så skulle vært på jobb halve onsdagen, men ikke mer enn det siden fredag havner på en helligdag :)

Men hvis det er mandager og onsdager du jobber så blir jo det 2 halve dager som du kan jobbe i påsken, men du skal ikke jobbe mer :)

Hvilke dager jobber du ? :)

Har ikke bestemt ennå egentlig.. tenkte først tirsdag og torsdager , men legen var syk så denne uka blir det onsdag og fredag. Og neste uke har jeg jordmor time på onsdagen så skal høre med sjefen om jeg kan flytte på dagene litt..
 
Jobber du et sted dere har fri/stengt eller jobber på helligdager?

Hvis du etter arbeidsplanen jobber halve dager grunnet sykmelding, så skal du jo fortsette å gjøre det selv om det er en helligdag eller to den uken.

Ja stemmer det, alle har fri de røde dagene hos oss:)
 
Ja stemmer det, alle har fri de røde dagene hos oss:)

Da tenker jeg det naturlige er at du ikke skal måtte "jobbe inn" helligdagene, men jobber redusert de dagene i forkant og så har fri som resten av kollegene dine.
 
Før jeg ble sykemeldt 50% hadde jeg søkt om ferie 2 dager i påskeuka og 1 dag avspassering. Når jeg ble sykemeldt fjernet hun feriedagene for meg så tok vi de som en del av sykemeldingen. Så sånn sett ordnet det seg veldig fint for meg. (har en jobb som ikke krever arbeid på røde dager).
 
Back
Topp