Gradert sykemelding - hvordan gjorde du det?

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Legen min foreslo at jeg skulle sykemeldes gradert, men jeg ønsket å se om tiltakene på jobb kunne hjelpe. I kveld sliter jeg så med med bekkenet at jeg tenker at jeg får vel ta en sykemelding for å komme i vater.

Dere som har hatt gradert sykemelding hvordan har dere gjort det? Feks 50% arbeidsmengde på halv tid på en dag? Eller 50% arbeidsmengde på hel dag?

Jeg lurer på å ta 60% og arbeide fulltid tirsdag-torsdag. Arbeidsoppgavene mine forsvinner ikke og må gjennomføres. Det er planlagt at jeg får en vikar fra 1. april, men det er en nyopprettet stilling og min jobb er å få på plass rutiner og starte på et delprosjekt som har deadline i slutten av mai. Håper at vikaren kan starte tidligere og at arbeidsplassen får til det.

Bah! Vanskelig!

Jeg jobbet hver dag og redusert arbeidstid.. Kom sent og dro hjem tidlig :-)

Hvis jeg hadde dager hvor jeg var i skikkelig dårlig form, så ble jeg hjemme. Og jobbet lengre dager resten av uka.

Jeg har i dag blir sykemeldt gradert 80% pga vansker med å få tilrettelagt på jobb og kan per nå ikke finne noen annen løsning i samarbeid med sjefen, da hun har reist bort på en 3 ukers ferie :facepalm:
Hun reiste selvfølgelig dagen før jeg kom tilbake etter egenmelding pga sykdom.
Jeg kommer til å være gå på jobb som vanlig, bare at jeg da går på toppen av bemanningen og styrer da selv arbeidsoppgavene mine ut i fra hvordan formen er.
Blir veldig vanskelig for arbeidsplassen og kollegaer om jeg bare kommer en full dag i uka, da de vil få store problemer med å få ordnet med sykepleiedekningen de dagene jeg er borte og det ikke er annen sykepleier på.
Så dette blir liksom en midlertidig løsning som dekker både mitt og mine kollegaers behov, fram til sjefen er tilbake og vi kan finne en annen, mer ideell løsning.

Jeg var sykemeldt 40%,og var borte to dager i uka, mandag og tirsdag. Jeg hadde bekkenløsning,og slet med å komme meg til og fra jobb rett og slett. Så med helg ble det fire hviledager, og da holdt jeg det i sjakk de tre dagene jeg jobbet. Tror du må se på hva som fungerer for deg. For noen er kortere dager best, men for meg så hadde det ikke hjulpet da det ville innebært samme mengde transport til og fra jobb som før.

Jeg var 50% sykmldt store deler av svangerskapet før jeg bl 100% sykmeldt, slet veldig med bekkenet, søvn og hadde nok mptte sykmeldes 100% tidligere om jeg ikke hadde gradert det når jeg startet å slite veldig.

For meg personlig så trengte jeg egebtlig både kortere dager og kortere uker. Så jeg tok fri onsdag og jobbet kortere dager resten av uken. Jeg var heldig som hadde flksiyid og en fleksibel arbeidsgiver så jeg fikk bestemme dette selv og kom å gikk litt som jeg hadde behov for så lbge jeg var der riktig antall timer. Alternativet hos meg hadde jo vært at jeg ikke hadde funket i jobben ovehode og det hadde jo ikke vært noe for hverken meg eller arbeidsgiver.

Lykke til, håper du finner en løsning som passer deg

Eg har hatt enn kombo av færre vakter og kortere dager når eg har hatt gradert. Trenger å få begynne litt seinere men trengte og å få kortere uke for å ta meg inn igjen

Jeg er 40% sykemeldt og fortrinnsvis på senvaktene mine da det er de som er det største problemet for meg. Plages av mange kynnere på aften og kveld og har vondt for å bøye meg noe som er dårlig kombo med mange som må legge seg mot slutten av vakta. Jobber fulle dager på dagvaktene mine. Har da en del administrativt arbeid slik at jeg kan tilpasse aktivitet og stiløesitting selv.

Jeg gjorde begge deler, altså hele dager og noen halve. Jeg hadde en avtale med leder om å selv holde orden på timene, og det var greit for meg.

Den ene uken jeg var 50 prosent så jobbet jeg halve dager. Ble 100 prosent etter en uke.

Mitt problem er at jeg blir fryktelig sliten. Så jeg kan ikke jobbe lange dager. Jobber derfor litt hver dag, det funker bra.

Jeg jobbet hver dag i 50%. Jobbet to dager redusert arbeidstid med redusert arbeidsmengde på avdeling (barnehage), før jeg ble flyttet og fikk jobbe halv dag på kontor og gjøre det jeg hadde lyst og ork til, ta pauser når jeg ville osv.

Jobbet flere halve dager siden jeg fort ble veldig sliten, slet med rygg og bekken, og ble generelt i dårlig form av å jobbe lengre.

Sykemeldt 50%. Jobber halve dager, sliter med bekkenet. Jobber jeg hele dager er jeg totalt avhengig av krykker resten av dagen. Enkelte dager er verre/bedre enn andre, men blir generelt verre og verre utover uka så hadde nok vært greit med en fridag midt i uka også.

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg ender opp med å forsøke å arbeide full dag mandag og onsdag og halv dag fredag. Så får vi se hvordan det tar i vei

Back
Topp