Grad av kvalme?

Eli86

Flørter med forumet
Kvalmen kom plutselig her da jeg var omtrent 6+0. Har vært akkurat på grensen til det jeg tåler før jeg spyr. Klarer såvidt å late som ingenting på jobb, men lider i det stille... får ikke gjort like mye som vanlig og sliter med å holde ut fulle dager. Kvalmen varer dessverre hele dagen :(. Dere som sliter med kvalme og er litt lenger på vei: Kan jeg forvente at det holder seg noenlunde likt i ukene fremover eller at det blir verre...?

Hos meg toppet det seg i uke 7, hvor jeg var sengeliggende så å si hele dagen. Nå er jeg 10+0, og kan ha bedre dager innimellom, men kaster opp mer enn før. Om dette svangerskapet er likt som de to andre, så kommer formen til å bedre seg rundt uke 14..

Her har det ikke vært snakk om å være på jobb. Og når jeg kaster opp, kommer det gjerne uten forvarsel. Det funker dårlig blant en gjeng femtenåringer som lukter alt mulig.. [emoji6] Men jeg hadde ikke klart å jobbe uansett. Gleder meg til å jobbe igjen da. [emoji4]

Håper det ikke blir verre for deg, og at du slipper spying.. Men det er slitsomt nok å gå og være kvalm hele dagen...

Jeg hadde det verst i uke 7 og 8. Jeg spydde ikke, men det var på grensen og kunne spontanbrekke meg hvis lukter kom brått på. Fra slutten av uke 9 ble det gradvis bedre :)

Var verst her også i uke 7-8.. bedre nå, men fortsatt sykmeldt. Spyr sjelden, men har ikkje sjangs til å være på jobb. Du kan ikke vurdere å sykemelde deg da?

Ble brått kvalm rundt uke 6, men ville fortsette å ejobbe. Fikk noen tabeletter mot kvalmen, men ble bare gradvis kvalmere, selv med medisinen... Så nå kaster jeg inn håndkleet, og har tenkt å ringe legen for å få sykemelding i morgen:) har ikke sjans å være på jobb slik det er nå:grumpy:

Var slik da jeg gikk med sønnen min også, og var da dårlig til rundt uke 16. Hadde bestemt meg for at jeg skulle klare å jobbe, koste hva det koste vil, denne gangen, men hadde glemt av hvor intenst det er..:hungover:

Var verst her også i uke 7-8.. bedre nå, men fortsatt sykmeldt. Spyr sjelden, men har ikkje sjangs til å være på jobb. Du kan ikke vurdere å sykemelde deg da?
Tenker jo på sykemelding ja. Problemet mitt er at i den jobben jeg har så blir nesten alle oppgaver liggende til jeg kommer tilbake...og det er ganske slitsomt i seg selv...

3+0 startet kvalmen her selv om jeg ikke skjønte hvorfor[emoji23] grad på en skala fra 1-10 var den da på ca 3. Uke 4 var graden ca 4, uke 5 til uke 7 var den ca 5/6, i uke 7 gikk den gradvis ned til 1/3 varierende og nå i uke 8 har den vært på ca 1 til 2. Sånn det var mitt tekniske svar[emoji28]

Tenker jo på sykemelding ja. Problemet mitt er at i den jobben jeg har så blir nesten alle oppgaver liggende til jeg kommer tilbake...og det er ganske slitsomt i seg selv...

Uff, den forstår jeg.. Kan du ta det med deg hjem og ha hjemmekontor? Så får du gjort noe lite hjemme når du er i form til det..? Kanskje bedre enn at det hoper seg opp eller at du sliter deg ut hver dag på jobb. Du skal ha overskudd til timene etter jobb også. Syns synd på deg!

Uff, den forstår jeg.. Kan du ta det med deg hjem og ha hjemmekontor? Så får du gjort noe lite hjemme når du er i form til det..? Kanskje bedre enn at det hoper seg opp eller at du sliter deg ut hver dag på jobb. Du skal ha overskudd til timene etter jobb også. Syns synd på deg!
Takk for det. Noe kan jeg nok gjøre hjemmefra ja. Er på jobb i dag. Må se litt hvordan det går. Mulig 50% går greit å jobbe hvis jeg kan hvile resten...

Jeg er 7+4 nå og det har virkelig toppet seg denne uken :hungover:
Det startet sist uke, litt uggen og hodeverk...men nå er jeg bare KVALM!
Kvalm hele dagen, men verst på dagtid. Kvalm før jeg spiser og veldig kvalm etter jeg har spist! Får ikke gjort mye kan du si....så her har jeg lagt på sofaen og i sengen den siste uken.
Sist svangerskap var jeg kvalm og uggen i 3 uker så gikk det over og formen var topp! Håper og krysser fingrene for at det går fort over denne gangen og at formen stiger!!!!!
Slapp av og la kroppen jobbe...

Er i uke 11, trodde i forrige uke da jeg hadde par gode dager at - "Yes! Endelig er jeg kvitt kvalme og oppkast!" Var bare juks og fanteri... :shifty:

Jeg kaster fort opp. Spesielt om jeg ikke får sovet nok eller spist og drukket ofte nok. Med en datter på 11 måneder og to jenter på 3 og 7 annenhver uke (samboeren sine), så blir det fort intenst.

Back
Topp