GR-kurs

*OiOi*

Glad i forumet
Julibarna2014
Hei!
Jeg har gått flere Grete Roede kurs, noe som har fungert ganske bra. Mitt store problem mtp kosthold er søtsug. Sist jeg gikk på kurs skulle jeg ligge på ca. 1600/1800 kcal, noe jeg hadde problemer med å få til med "riktig" mat. Hvilke negative virkninger mener du det har å spise litt søtsaker hver dag, uten å overskride total kcal-mengde? Vil man fremdeles gå ned like mye om man bytter sunn mat med usunn mat med samme kcal-innhold? Er forresten veldig positiv til at dere gikk bort i fra 1200 kcal om dagen slik det var i gamle dager, det funket ikke for meg!
 
Hei, så bra at Roede-kurs fungerer for deg. Ja, det var viktig for oss at vi økte dagsmenyene, det er det eneste riktige og holdbare på sikt for en sunn vektreduskjon. Det er godt vi stadig lærer mer og at det forskes på disse tingene. Når det gjelder søtsug, så er det veldig vanlig. Det er ikke "skadelig" å spise litt søtt hver dag, det kommer jo selvfølgelig an på mengde og hva det er. Aller best er det å bruke det på ordentlig mat, men jeg kjenner meg igjen, av og til (ofte) er det godt med noe søtt. Særlig hvis man er vant til å spise noe søtt, så er kroppen på en måte vant til det. Skal man kutte ned, så må man tåle noen dager å ha søtsug som man ikke lystrer, men så vil søtsuget avta etterhvert - ihvertfall noe. Gjør det som passer for deg og gjør endringer som du kan leve med på sikt, det er det aller viktigste. Å gå for hardt til verks, og å være for streng med seg selv gjør også at det er lettere å spore av og ikke klare å holde på gode endringer. Lykke til videre!
Hilsen Jeanette
 
Back
Topp