grøtvalg...

marleen

Forelsket i forumet
Snuppa liker Hipp sin grøt best... Noe som er logisk siden den er tilsatt frukt --> søt. Syntes også selv at den smaker best. Får i henne Nestle sin 4mndrs grøt også, men den syntes hun ikke er så fryktelig god.

Men... Er det bra å gi dem søtt når de liker det best?
Jeg er negativ til sukrose i kosten til små barn. Men dette er jo fruktsukker som er positivt (til en viss grad), men er jo fortsatt søtt.

[8|]

Michee får maisgrøten hun men hvis det ikke er banan i såå skal hun ikke ha hehe[:)]
Bortsjemt hun neida hehe

Hun spiser ikke hvis det ikke er banan i, så en gang når jeg ikke hadde banan måtte jeg ta bittelitt sukker... hmm[8D]

tror det er Havregrøten med ris og hvete som går ned på et vis... Maisgrøten liker hun ikke.

har også tenkt litt sånn at morsmelka er søt, og hun kommer nok til å fortsette å få Hipp sin.[8D]

Er bare noen tanker jeg har som jeg deler med dere for å få andre synspunkter og meninger. [:)]

Jeg prøvde først maisgrøten fra nestle. Hun likte den veldig godt. Kjøpte etter den risgrøten til hipp, hun likte den også. Skal tilbake til nestle sine grøter, og det er de jeg kommer til å bruke fordi det er de eneste grøtene med det "riktige" jernet tilsatt.

Ref: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article416541.ece

ORIGINAL: MayKr

Som sagt så er den rene risgrøten til nestle søt. Til og med mamman liker den [8D] 

Sånn om du vil ha litt og variere med [:D]

hmmm.. tror ikke jeg har sett mer enn 3 sorter grøt til 4mndr... Hipp sin, Nestle sin Maisgrøt, og Nestle sin havregrøt med ris og hvete.

Så det finnes enda en? [:-] Det må undersøkes![:)]

Jepp, tenkte å prøve den også. Er moro å teste ut ulike smaker på hun. Men kommer nok til å holde meg til nestle produktene fremover.

Fant dette...

http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_search.htm?stage=1&r=26

Så det vil si at det finnes to risgrøttyper jeg ikke har funnet... med og uten banan... [:-]

ORIGINAL: MayKr

Som sagt så er den rene risgrøten til nestle søt. Til og med mamman liker den [8D] 

Sånn om du vil ha litt og variere med [:D]

Risgrøten til Nestle

Den er en hitt her også[:)]

Frukt er bare fint å gi de små. Helst fersk frukt

Men det jeg pleier å gjøre med grøten til Even, ris og hvete grøten. Det er vel en av de kjedelige typene, men Even er så veldig glad i grønnsakspure på glass, så da blander jeg inn 2-3 ts i grøten for å gi den en smak.

Kan også blande inn most fersk frukt, eple, pære, banan, melon, fersken m.m...Bare vær obs på at banan er tungt fordøyelig.

Her går det kun i maisgrøt. Har hipp sin og nestle havre-ris-hvete stående i skapet. Hun spiser kun en liten porsjon til kvelds, så da vil jeg ikke åpne flere pakker. De har jo begrenset holdbarhet når de er åpnet!

Hun har fått grøt i snart to uker, så kanskje på tide å prøve en annen smak? Hvordan tenker dere på det med holdbarheten? Vil jo tro at de holder seg litt lenger enn datoen på pakka...

***edit***
Holdbarhet åpnet pakke:
Hipp risgrøt m banan og fersken: 3-4 uker
Nestle havre-ris-hvete: 2 mnd
Nestle mais: 3 uker
Nestle ris: 2 mnd
Nestle ris m banan: 2 mnd

Back
Topp