grøtspising!

mirzaey

Blir kjent med forumet
hei,har begynt å gi pia mi grøt,men hun liker det spesielt ikke så godt,hun spytter det ut igjen mens jeg prøver fortivlt å gi mer på ei teskje men hun vil ikke ha,hvordan skal man venne dem å spise det?
 
Når hun får behov for mer tar hun nok imot det! Men det er jo anbefalt å vente til 6mnd alder...
 
heilt vanleg det i starten når ein begynner med graut,..eg gav og graut frå 4 mnd,mye pga gulping-men det hjalp ikkje..men ho sov mye betre da! gjer ingenting om ein starter frå 4 mnd,er faktisk ganske vanlegt!
 
Hos oss begynte vi med grøt da Adrian var 6 mnd gammel. Det tok litt tid før han ville spise godt, men det er jo en overgang når man har brukt flere mnd på kun å ta til seg væske. Kos dere med måltidet og tenk på skjeene hun har spist, og ikke på hvor mange det er igjen. Jeg må ofte finne på noen avledningskunster hvis det ikke er så populært med grøten, og det har fungert veldig godt. Jo mer ho mamma dummer seg ut, jo bedre går det[;)]
 
tusen takk for alle gode svar;)
 
Min sønn var også rundt 4 mnd da han fikk smake grøt for første gang.. Ga dog bare 3-4 tskjeer da magen kan reagere på fast føde siden han er vant til flytende..
Han likte ikke grøten, så jeg begynte med velling istedet.. Etter noen uker ga jeg han grøt igjen og denne gang gikk det greit .. men holdt meg fortsatt til kun noen få tskjeer hver gang.. i 2 uker tror jeg.. etter det gikk det ned på høykant :)
 
lykke til [:D]
 
Back
Topp