Grøtporsjoner

biddit

Flørter med forumet
Dere som har begynt med grøt, hvor mye startet dere med, og i hvilket tempo økte dere?

Her startet vi med veldig tynn grøt, bare noen få teskjeer. Det har han fått på 4. dagen nå, og det går kjempefint! Fikk beskjed på HS at vi måtte gi han det på formiddagen i begynnelsen, men jeg skal starte å gi han det på kvelden istedet, det er jo på natten han trenger ekstra mat!
Og siden det går så bra lurer jeg på når jeg kan begynne å gi mer, og tjukkere grøt!
Noen som gir ett måltid med grøt, og smaksprøver på andre ting i tillegg?
Etter grøten får han drikke seg helt mett på melk!

Jeg begynte med veldig tynn grøt på kvelden i 3-4 dager og økte så tykkelsen. Nå etter 2 uker med grøt hver kveld får hun god porsjon med grøt og noen ganger får smake fruktpuré. Hun liker blåbær best ;) etter grøt får hun drikke seg mett hun å. Jeg synst egentlig ikke det hjelper på natta... Hun våkner like mange ganger... Kanskje må jeg gi mer grøt?? Ene forskjellen er at hun har begynt og bæsja kl 7 på mårran LOL!!

De siste dagen tror jeg guttungen er veldig lei melk. (mme) for han vil nesten ikke ha det.
Men vi har gitt grøt ei tid selv om han blir 4 mnd om noen dager.
Vi begynte med noen skjeer tynn grøt, så etterhvert som vi så at dette gikk fint. Ingen mageproblemer. Heller motsatt. Han begynte å bæsje hver dag. Så lager vi mer og tykkere grøt. Konsistensen er at den renner sakte av skjee. Vi bruker risgrøten med banan fra nestle (eller hva den heter) Vi lager grøt utifra 2 toppa ss pulver. Og om mårran 1 toppa ss. Så melk ved siden av. Han spiser det han føler for. Men vi lager ikke mer, da får han ta melka om han ikke er mett. De siste dagene har han smakt noen skjeer veldig tynn potetstappe også. Må jo prøve noe siden han ikke vil ha no særlig melk.
Den siste tiden har han sovet fra 19 til ca 6. Han har vært fornøyd med smokken når han har våkna ved halv 5 tiden. Han kan gjerne fortsette sånn. Om ikke er det pappan som mater på natta og jeg som står opp om mårran.

nøffus skrev:
De siste dagen tror jeg guttungen er veldig lei melk. (mme) for han vil nesten ikke ha det.
Men vi har gitt grøt ei tid selv om han blir 4 mnd om noen dager.
Vi begynte med noen skjeer tynn grøt, så etterhvert som vi så at dette gikk fint. Ingen mageproblemer. Heller motsatt. Han begynte å bæsje hver dag. Så lager vi mer og tykkere grøt. Konsistensen er at den renner sakte av skjee. Vi bruker risgrøten med banan fra nestle (eller hva den heter) Vi lager grøt utifra 2 toppa ss pulver. Og om mårran 1 toppa ss. Så melk ved siden av. Han spiser det han føler for. Men vi lager ikke mer, da får han ta melka om han ikke er mett. De siste dagene har han smakt noen skjeer veldig tynn potetstappe også. Må jo prøve noe siden han ikke vil ha no særlig melk.
Den siste tiden har han sovet fra 19 til ca 6. Han har vært fornøyd med smokken når han har våkna ved halv 5 tiden. Han kan gjerne fortsette sånn. Om ikke er det pappan som mater på natta og jeg som står opp om mårran.

Kunne dere skiftet mme-merke? Kanskje han hadde synes en ny smak hadde vært spennende

Back
Topp