Grøt

Prinsessa i tårnet

Elsker forumet
Hei!
Når er det greit å starte med å gi barnet grøt? Har ei tulle på 4 mnd.

Jeg har ikke satt barn til verden ennå så jeg vet ikke helt, men en venninne av meg begynte med litt grøt når tvillingene hennes var nesten 6 mnd.

Hvis du tar en titt på sidene til Småfolk (http://www.smaafolk.no/ ), så vil du se at de har middagsretter for barn fra 4 mnd og grøt for barn fra 6 mnd.

det kan du starte med fra 4-6 mnd alderen, så du kan jo prøve sånn smått om kveldene etter amminga eller flaska[:)]

Du kan prøve litt med maisgrøt for babyer på 4 mnd, bare noen få skjeer. Jeg ble fortalt at maisgrøt er den som er mildest for magen til småttisene, og det gikk helt greit for tulla mi.

På helsestasjonen der jeg går, ble vi fortalt at vi helst skulle vente til ca 6 mnd alder, hvis og dersom atte babyen vokser normalt og alt er bra..

Men det gjør sikkert ikke så mye om man begynner smått ved 4 mnd alder heller... [;)]

jeg ga grøt til lille pie våres fra7 månad, før d ga jeg velling, d e tynn tynn grøt som man kan gi fra tåte flaske...

Jeg selv har begynt med grøt fra ca 5mnd på mine barn..
Var da de begynte å ikke være like interesserte i puppen lenger![8|]
Ang grøt type,så vil jeg anbafale "Havre/ris/hvete" fra Nestlè.
Den maisgrøten dems har ungene mine bare gulpa og neste nkasta opp av...
Men begynn med grøt når du føler det er greit,helt lovlig etter bebisene er blitt 4mnd!

heisann jeg begynte med velling ca 2 enn halv mnd,, grøt 3 mnd,,, han trengte mer mat
enn bare melk,,, nå er det fast føde til hvert måltid,, det er kjekt

I svergie anbefaler de at man begynner med litt grøt fra 4mnd. alder. Merkelig[8|] Trodde ikke det var noe forskjell på svenske og norske barn! Jeg begynte og gi noen skjeer med grøt som jeg blandet med morsmelk til sønnen min fra han var 4 mnd. Noen mener at man skal vente til 6mnd. Men de lager jo grøt som er tilpasset 4mnd. babyer. Så bare prøv deg fram du[;)]

Back
Topp