Trekløveret <3
Forumet er livet
Dere som gir grøt, koker dere vannet eller bare tar rett fra springen å varmer i "mikken"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Bdancer
jeg lager grøt fra bunnen.
men om jeg lager posegrøt koker jeg i vannkokeren. synes vannet må være kokt, ikke pga bakterier men pga tempraturen for grøten blir fort kald etter man rører i pulveret.
ORIGINAL: AngelBaby
jeg lager grøt fra bunnen.
men om jeg lager posegrøt koker jeg i vannkokeren. synes vannet må være kokt, ikke pga bakterier men pga tempraturen for grøten blir fort kald etter man rører i pulveret.
Hvordan da??[:)]
forskjellig type korn. mest spelt (grov), havregryn og hirsje. kok opp med melk en liten smørklump, kok i 10 min for å få vekk melsmaken på grovmelsgrøt og bittelitt salt til slutt. havregrøt er godt med kanel i og eventuelt små eplebiter (eller raspet om hun ikke takler biter). pleier å mose litt banan i grovmelsgrøten. Kan også blande inn forskjellige fruktmoser for lettvinthetens skyld for å variere smaken litt.. Hirsje synes jeg ikke smaker så godt, så tar bare bittelitt oppi havregrøten for den er veldig jernrik[:)]