Grøt

Nå sluttet vi med grøt for flere mnd siden. Men sluttet å koke alt vann fra hun var 8-10mnd[;)] Så da tok vi vann rett fra springen og i grøten

ORIGINAL: Bdancer

jeg lager grøt fra bunnen.
men om jeg lager posegrøt koker jeg i vannkokeren. synes vannet må være kokt, ikke pga bakterier men pga tempraturen for grøten blir fort kald etter man rører i pulveret.

Hvordan da??[:)]

ORIGINAL: AngelBaby

jeg lager grøt fra bunnen.
men om jeg lager posegrøt koker jeg i vannkokeren. synes vannet må være kokt, ikke pga bakterier men pga tempraturen for grøten blir fort kald etter man rører i pulveret.

Hvordan da??[:)]

forskjellig type korn. mest spelt (grov), havregryn og hirsje. kok opp med melk en liten smørklump, kok i 10 min for å få vekk melsmaken på grovmelsgrøt og bittelitt salt til slutt. havregrøt er godt med kanel i og eventuelt  små eplebiter (eller raspet om hun ikke takler biter). pleier å mose litt banan i grovmelsgrøten. Kan også blande inn forskjellige fruktmoser for lettvinthetens skyld for å variere smaken litt.. Hirsje synes jeg ikke smaker så godt, så tar bare bittelitt oppi havregrøten for den er veldig jernrik[:)]

Hmm..det må prøves[;)] Takk[:)]

ORIGINAL: *Mina min*

Man lager vel ikke mat eller drikke med varmt spring vann??[8|]

de tar kaldt vann og varmer i microen[:)]

jeg husker faktisk ikke hav vi gjore[8|] sluttet med grøt ganske tidli

Bernard får grøt innimellom og da varmer vi vann i vannkoker'n. Men kaldt vann tar vi rett fra springen.

Gir ikke grøt lenger for han vil ikke ha det mer, men da han fremdeles spiste grøt så hadde vi vannet i vannkoker og varmet opp til 40 grader. Har en slik vannkoker hvor vi kan varme opp til 40, 60, 80 eller 100 grader og 40 grader passer jo fint da.

Back
Topp