Grøt...

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jenta mi er 4 mnd og får kun MME. Jeg synes det er så mye forskjellige tanker rundt grøtintroduksjon! Nå har jeg lest en del om dette og husker ikke helt hvor jeg leste hva, men hoveddelen skriver at man bør Bente så lenge som mulig. Samtidig har jeg lest et par steder at når man gir mme bør man gi fra 4 mnd pga jernet. I utgangspunktet er det ikke behov for grøt enda og jeg hadde tenkt å vente lengst mulig, men dersom det er for å få i seg nok jern så bør jeg kanskje vurdere det likevel? Skal sies at hun allerede får ekstra jern pga tidlig fødsel! Alt man skal undres på...

Jenta mi er 4 mnd og får kun MME. Jeg synes det er så mye forskjellige tanker rundt grøtintroduksjon! Nå har jeg lest en del om dette og husker ikke helt hvor jeg leste hva, men hoveddelen skriver at man bør Bente så lenge som mulig. Samtidig har jeg lest et par steder at når man gir mme bør man gi fra 4 mnd pga jernet. I utgangspunktet er det ikke behov for grøt enda og jeg hadde tenkt å vente lengst mulig, men dersom det er for å få i seg nok jern så bør jeg kanskje vurdere det likevel? Skal sies at hun allerede får ekstra jern pga tidlig fødsel! Alt man skal undres på...

Jeg tenker at når man gir mme ( gjør det selv ) så kan man begynne å introdusere ved 4 mnd pga mme ikke er like bra som mm. Grunnen til at mange velger å utsette er vel fordi fullamming skal være best frem til 6.mnd, eller har jeg missa noe?
Leste også her om dagen en artikkel skrevet av fagfolk om at de var negative til anbefalingen om fullamming frem til 6.mnd blandt annet pga jernet og at det kan være lettere å venne de til smaker når de er 4 mnd enn når de er 6. Det er jo uansett bare snakk om gradvis introdusering, man starter jo ikke med et helt grøtmåltid :)

Tror ikke det er så veldig avgjørende om man gjør det ene eller det andre. Folk har jo babyer som nekter å spise grøt og går rett på brødskiver litt senere. Blir folk av dem også:)

Tror ikke det er så veldig avgjørende om man gjør det ene eller det andre. Folk har jo babyer som nekter å spise grøt og går rett på brødskiver litt senere. Blir folk av dem også:)

Godt poeng! Man får noen "hang-Ups" på enkelte ting:P Tenkt altfor mye på dette, vil bare gjøre det rette, men som du sier, det går nok bra uansett!

Back
Topp