Grøt!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Hvilken grøt anbefaler dere?

Jeg fikk beskjed av hs at risgrøt var en jeg kunne begynne med, men jeg finner ikke hipp sin risgrøt, vil gjerne bruke hipp eller småfolk:-)

Lett å lage grøt selv så kan anbefale det ;)

Hirsegrøt er en god start :-)

Har du en lettvint oppskrift? :-)

Hvor gammel er babyen din?? Fikk hefte på helsestasjonen på 4 mnds gruppe :-)

Hirseflak kjøpes på helsekost. Finnes vel noen butikker med godt utvalg som også selger...

2 dl vann og 1/2 hirseflak. Anbefaler å lese litt om bløtlegging av korn på forhånd for å utbytte næringen best mulig :-) hirse er veldig rikt på jern og det er jo det di trenger :-) godt med fruktmos i :-)

Hirseflak kjøpes på helsekost. Finnes vel noen butikker med godt utvalg som også selger...

2 dl vann og 1/2 hirseflak. Anbefaler å lese litt om bløtlegging av korn på forhånd for å utbytte næringen best mulig :-) hirse er veldig rikt på jern og det er jo det di trenger :-) godt med fruktmos i :-)
Min er snart 4mnd.
Skal lese mer om det! Takk :-)

Bare vær oppmerksom på at noen barn blir harde i magen av hirsegrøt. Min bæsja nesten kuler når vi prøvde hjemmelaget grøt... :( husk nok svisker!

Har jeg ikke hørt.... Men noen reagerer på det og andre på noe annet :-)

Er jo uansett lurt å begynne rolig med tilvenning. Stor overgang fra å ha levd på flytende kost ;)

Vi endte opp med Semper/ Småfolk og Hipp-grøt. Eneste som ikke ga henne manne-bæsj. Vet ikke hvorfor hu reagerte så voldsomt på hjemmelaget kontra kjøpt.

Har begynt så smått med mitt hjemmelaget igjen (hun er ett år nå), og nå er magen grei :)

Kan jeg ha frukt mos i grøten hun skal smake på for første gang, eller er det grøt en dag å fruktmos en an dag?

Kan jeg ha frukt mos i grøten hun skal smake på for første gang, eller er det grøt en dag å fruktmos en an dag?

Du kan heilt sikkert det ;) jeg tok en ting om gangen for å bedre kunne vite hva ho reagerte på om ho skulle reagere.... Men blander du må du bare dele opp etterpå for å teste hva ho reagerte på....

Lurt å bare gi bitte litt til å begynne med å så øke opp... En teskje er nok første gang

Ja har prøvd risgrøt, eplemos og pæremos, en ting av gangen :-) grøten hadde jeg litt mme oppi, tror hun likte den, kom ikke ut igjen :-P men eple og pære mosen var ikke like godt! :-P

Så bra :-)

Di trenger lang tid på å tilvenne seg nye smaker så betyr ikke ho ikke liker det ;)

Kommer maten ut kan det være fordi di spiser på en annen måte en pupp/flaske så trenger heller ikke være pga di ikke liker det ;)

Vi begynte med havremelsgrøt med litt fruktmos i :) enkelt og lage, bare huske å legge melet i bløt før koking så det blir bedre tilgang på næringsstoffer :)

Back
Topp