Grøt

I dag var vi på helsestasjon for å veie lillemann. Jeg fortalte hs at han spiste så mye, ofte.
Så ho anbefalte grøt, bare smaksskjeer i starten da. Han syns det var SÅ godt :)
Nam nam :)

Så moro :)
Hvor mange uker er han?
 
Vi og fikk beskjed om å begynne med grøt i dag på 3 mnd kontroll. Men den milde mais grøten. Vi behøvde ikke begynne med bare en ts heller. Klarte hsn svelge kunne hsn godt få mer
 
Lager dere selv? Eller kjøper ferdig? Tror vi kommer til å kjøpe mest ferdig, og hjemmelaget innimellom.

Tror HS vår er veldig opptatt av at de kun skal ha mm til de er 5-6 mndr. Gleder meg til litt grøt jeg.
 
Lager dere selv? Eller kjøper ferdig? Tror vi kommer til å kjøpe mest ferdig, og hjemmelaget innimellom.

Tror HS vår er veldig opptatt av at de kun skal ha mm til de er 5-6 mndr. Gleder meg til litt grøt jeg.
Grøten kjøper vi ferdig, men når han skal smake annen mat så vil jeg lage selv :)
Kommer til å kjøpe grøt jeg og.
Får være måte på hvor super mamma jeg sksl klare å være;)
 
Her får småtten litt tykk velling i kveldsflaska og tynn velling i morran flaska. Gjort det noen uker nå. Jada hadde sikkert blitt skutt om hs hadde vist det :p men har en mye roligere å mer fornøyd unge! Å han sover mye bedre om natten, å har en 3 timers blund mitt på dagen nå :) så venter nok en stund til med grøt her. Så lenge han er fornøyd med velling og ellers vanlig MME resten av dagen :)
 
Her får småtten litt tykk velling i kveldsflaska og tynn velling i morran flaska. Gjort det noen uker nå. Jada hadde sikkert blitt skutt om hs hadde vist det :p men har en mye roligere å mer fornøyd unge! Å han sover mye bedre om natten, å har en 3 timers blund mitt på dagen nå :) så venter nok en stund til med grøt her. Så lenge han er fornøyd med velling og ellers vanlig MME resten av dagen :)
Tror man skal stole på seg selv ja. Du kjenner jo ditt barn best, og hvis det fungerer for dere så er det jo bare å stå på ! :)
 
Hei, her begynte vi med grøt for to dager siden da lillegutt tydelig var sulten om natten. Han har fått to ss grøt på kvelden, å har gått fra å våkne 4 ganger til kun å våkne 1gang ikke reagert noe på det.
Men der virker som han trenger mere på dagtid også. Er veldig usikker på om det blir for mye for han å få litt på formiddagen også.. Kanskje samme mengde ??
Vet ikke hvor fort/sakte man skal øke grøtmengden?
Han er foresten 4mnd nå :)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei, her begynte vi med grøt for to dager siden da lillegutt tydelig var sulten om natten. Han har fått to ss grøt på kvelden, å har gått fra å våkne 4 ganger til kun å våkne 1gang ikke reagert noe på det.
Men der virker som han trenger mere på dagtid også. Er veldig usikker på om det blir for mye for han å få litt på formiddagen også.. Kanskje samme mengde ??
Vet ikke hvor fort/sakte man skal øke grøtmengden?
Han er foresten 4mnd nå :)



Sent from my iPhone using BV Forum
Hsn kan nok fint få det samme på formiddagen :)
 
Tror man skal stole på seg selv ja. Du kjenner jo ditt barn best, og hvis det fungerer for dere så er det jo bare å stå på ! :)

Ja jeg tenkte jeg kunne prøve, hadde han fått vondt eller slite med magen mer etter jeg begynte med det. Hadde jeg jo droppa det en stund. Men bare hatt posetiv effekt her :)
 
Så rart at de sier så forskjellig. Jeg fikk beskjed på 3mnd kontrollen at jeg ikke fikk prøve før hun ble 4mnd. Hun spiser så ofte på natten at jeg er stuptrøtt dagen lang.. Vurderer å gi henne litt tynn grøt på kvelden likevell jeg..
 
Back
Topp