Grøt

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Vi har gitt nestle risgrøt med mais og banan en stund, men prøvde hipp risgrøt for noen dager siden. De kveldene han har fått hipp gulper han mye mer enn de andre dagene, selv om han får omtrent samme mengde. Noen som har vært borte i det samme?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi har gitt nestle risgrøt med mais og banan en stund, men prøvde hipp risgrøt for noen dager siden. De kveldene han har fått hipp gulper han mye mer enn de andre dagene, selv om han får omtrent samme mengde. Noen som har vært borte i det samme?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Nei, men vi gir hjemmelaget grøt eller grøt fra Holle de gangene han får det. Ikke gulpa noe. Men har merka at han har gulpa mye mer (eller i det hele tatt) de gangene han har spist aprikos. Virker han dårlig, eller er det bare at han gulper?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg har bare testet hjemmelaget grøt med morsmelk, og hun har ikke gulpet av det. Har i perioder gulpet en del, men det har bedret seg litt. Helsesøster sa at de kan gulpe mer i perioder hvor de er stressa, så det kan jo være andre grunner enn grøten?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Hvordan lager dere hjemmelaget grøt?

Skal snart begynne med grøt vi også, så kjekt å få noen tips på veien:)
 
Han er en gulpegutt i utgangspunktet, så vi er vant til mye gulp. Men i går var det helt enormt mye. Han er i fin form og like blid som før, men sliter med å få sove pga gulpingen. Slutter å gi den grøten, så får vi se hva som skjer:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Last edited:
To ss hirsemel og 1 dl vann. Lar det stå noen timer i bløt på kjøkkenbenken før jeg koker det. Avkjøler det litt før jeg har i morsmelk. Kan gjøre det samme med andre typer mel også. I går prøvde vi med havremel, men det falt ikke like bra i smak.
Man kan også ha i noe fruktmos/juice for å smaksette grøten.


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Gjør det samme som M+A=baby bare at jeg ikke tilsetter morsmelk (fikk aldri dreisen på den der pumpinga). Tilsetter gjerne litt banan før servering for smaken sin del, men da har han fått smake kun banan en periode først, slik at jeg vet han tåler og liker det.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Gjør det samme som M+A=baby bare at jeg ikke tilsetter morsmelk (fikk aldri dreisen på den der pumpinga). Tilsetter gjerne litt banan før servering for smaken sin del, men da har han fått smake kun banan en periode først, slik at jeg vet han tåler og liker det.


Sent from my iPad using BV Forum
Jeg håndmelker, haha! Har fått resept på sånn nesespray for å få igang utdrivningsrefleksen så jeg får pumpa, men de har vært tomme på alle apotekene.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg blandet ut grøt i 60ml mme i dag, alt gikk ned på høykant.
Kjøpte Ellas kitchen banan i går, det likte hun også godt, sprøytet litt og litt inn i munnen hennes.

Når hun har spist opp Holle grøten så går jeg over til grøt som jeg kan blande i vann.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg håndmelker, haha! Har fått resept på sånn nesespray for å få igang utdrivningsrefleksen så jeg får pumpa, men de har vært tomme på alle apotekene.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Det greier jeg HVERTFALL ikke! Har og den nesesprayen, fikk den på sykehuset. Har ikke brukt den på snart fem måneder da, men kanskje verd et forsøk? :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
OMG maisgrøten til Nestle smaker jo dessert/vaniljepudding ifh til hirsegrøten fra Holle.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har brukt mais/banan grøten til Nestle en liten stund, men hun får jo så vondt i magen stakkars (har hatt kolikk, så tarmene er jo ikke helt på topp) Får prøve å bytte til en annen grøt kanskje
 
OMG maisgrøten til Nestle smaker jo dessert/vaniljepudding ifh til hirsegrøten fra Holle.


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja det er helt sant! Vi begynte med risgrøt med mais og banan fra nestle, men lillegutt fikk vondt i magen av den så vi har heller gått over til hirsegrøten fra Holle - og det er LITT av en smaksforskjell :p
 
Synes de kjøpegrøtene er altfor søte! HOLLE sin er grei, men det er akkurat det samme som hirsemel så det er like greit å lage av det.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Hadde tenkt å lage hjemmelaga grøt, men går heller for hjemmelaga middag. Siden det er vanskelig å få i de nok jern osv med hjemmelaga grøt som ikke er tilsatt dette :)
 
Tar 50/50 nå med Nestle og Holle.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp