Grøt

har dere begynt med grøt

  • Ja i full gang

    Votes: 4 40,0%
  • Begynt med smaksprøver

    Votes: 2 20,0%
  • skal begynne snart

    Votes: 2 20,0%
  • skal amme/gi mme frem til babyen er 6 mnd

    Votes: 2 20,0%

  • Antall som har svart
    10

TMA84

Forelsket i forumet
Lurer litt på hva de forskjellige tenker om å begynne med grøt.
Jeg ammet min sønn helt til 6mnd sist før jeg begynte med grøt. Hadde tenkt å gjøre det samme denne gangen.
Men nå er det snakk om nye anbefalinger på grunn av b12 mangel.

Hva skal dere gjøre?

***ser at det var et slikt spørsmål lengre nede på siden...
 
Last edited:
Her begynte vi med smaksprøver rett etter han var fire mnd (1mnd korrigert alder). Han spiser nå to måltider for dagen. Varierer litt hva han får, men grøt er han ikke så innmari interessert i foreløpig, mer glad i frukt- og grønnsaksmos. Han er nå 7mnd(4mnd korrigert).
 
Her er mini 4 mnd. Har begynt med fruktpure, grønnsakspure. Grøt skal vi prøve oss på i morgen. Spennende !
 
Vi begynte ved 4mnd. Hun har drukket mme i de siste to mnd så tenkte det var greit å begynne med grøt. Hun drikker alt for mye nemlig. Og så tester vi ut forskjellige ting som potet, gulrot, pære osv. er veldig koselig.
 
Skal fullamme til han er 6 mnd, men vi eksperimenter med litt forskjellige smasksprøver. Grøt, søtpotet, pastinakk, gulrot. Han er ikke interessert i det hele tatt- men vi får i hvertfall ned en teskje eller to i døgnet. Foreløpig er søtpotet det han skjærer minst grimase til :p blir som oftest en teskje, så gråter han etter pupp!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Legger ikkje så godt på seg, så her må me starte med grøt no når ho blir 4 mnd☺

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Dere som har begynt med grøt, legger mini på seg mer enn før da dere evt fullammet eller gav flaske? Minien min legger på seg som før, merker liten økning. Tar det som en klapp på skulderen til meg selv, da, melken min er god nok :D Nå er min 6 mnd om to uker, så han er jo veldig VELDIG mye mer aktiv enn han var for bare en mnd siden, det påvirker også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp