Grøt

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Forskere Haukeland sier at det er fint å få i babyene mer egg, kjøtt og fisk. Jeg tok han på ordet og lagde en blanding min mor ga meg da jeg var liten. 1 posjon risgrøt(4 mnd fra hipp), 1/3 knadd banan og 1 rått egg. Frøkna har alltid klagd litt før vi er ferdig og vil sjelden ha all grøten. Nå gikk det ned på høykant. Hun spiser alt hun får servert, men jeg har aldri sett hun gape så høyt før! Rett og slett moro :D
 
Btw, bruker bare eggeplomme og det er anbefalt med tre eggeplommer i uka på ungene våre. Fra ca 8 mnd alder kan de få eggehvite også.
 
For de med babyer under 8 mnd (som gjelder de fleste av oss her) så anbefales kun eggeplommen da det er mer allergener i eggehviten.

Derfor lønner det seg å bløtkoke egget så man ikke får med hviten.

Er også litt delte meninger og råd om man bør vente enda lengre enn 8 mnd med eggehviten.
 
Forskere Haukeland sier at det er fint å få i babyene mer egg, kjøtt og fisk. Jeg tok han på ordet og lagde en blanding min mor ga meg da jeg var liten. 1 posjon risgrøt(4 mnd fra hipp), 1/3 knadd banan og 1 rått egg. Frøkna har alltid klagd litt før vi er ferdig og vil sjelden ha all grøten. Nå gikk det ned på høykant. Hun spiser alt hun får servert, men jeg har aldri sett hun gape så høyt før! Rett og slett moro :D
Så gøy :) Den oppskriften må jeg prøve :)
 
Her har vi eggeprotein allergi på tulla sansynligvis. Det var veldig skremmende reaksjon ved egg, så vær obs jenter. Hun begynte p hoste, så kastet opp slim i en halv time og øynene og nesa rant. Veldig skummelt med allergi som går på pusten;(
 
Huff :( Det hørtes ut som en ekkel opplevelse.

Her har vi ikke merket noen ting.
 
Oi, så skummelt! Ja, man skal alltid følge med på ny mat som blir gitt. Man vet aldri hva de kan reagere på.
 
Her har vi også eggallergi..heldigvis er d bare utslett på hele kroppen og magevondt..men nå har jeg sluttet å amme så da er d bare å holde han unna egg..
 
Back
Topp