Grøt

milly90

Andre møte med forumet
Nok en gang lurer jeg på noe. I det siste har jeg gitt prinsessa litt grøt på kveldene. Hun er ikke særlig fan av noe nattmåltid så da måtte jeg bare erstatte noe på kvelden slik at hun ville holde seg mett til morgenen. Pluss at hun har rota veldig med søvnen i det siste før man begynte med grøt. Hun får også litt malt i grøten. Men det er da voldsomt til promping det blir. Hun har ikke vondt når hun promper, men hun høres rett og slett som et godt voksen menneske som ligger å promper dagen lang. Er vel normalt at de promper når de får i seg grøt?
Når bør jeg begynne å gi grøt på morgenen? Hvor mye? Og skal det være melk vedsiden av? Når begynner man med middagsglass? Skal de ha hele da?

Nok en gang lurer jeg på noe. I det siste har jeg gitt prinsessa litt grøt på kveldene. Hun er ikke særlig fan av noe nattmåltid så da måtte jeg bare erstatte noe på kvelden slik at hun ville holde seg mett til morgenen. Pluss at hun har rota veldig med søvnen i det siste før man begynte med grøt. Hun får også litt malt i grøten. Men det er da voldsomt til promping det blir. Hun har ikke vondt når hun promper, men hun høres rett og slett som et godt voksen menneske som ligger å promper dagen lang. Er vel normalt at de promper når de får i seg grøt?
Når bør jeg begynne å gi grøt på morgenen? Hvor mye? Og skal det være melk vedsiden av? Når begynner man med middagsglass? Skal de ha hele da?

Får hun en hel porsjon? Kan du ikke begynne med velling da? De skal vel kun begynne med prøvesmaking av grøt og gradvis gå over til hel porsjon. Hvilket merke grøt bruker du? Jeg anbefaler holle. Mild til magen. Eller sinlac(?) Spesialgrøt.

Jeg ville ikke begynt med middag før babyen er 6-8 mnd om hun/han virker tilfreds. Får i seg nok næring gjennom melk og grøt. Men du kqn jo lage fruktmos eller mos av advocado:))

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg vet ikke. Jeg har hatt 60 ml mme i en kopp også hatt 4-5 skjeier oppi slik at den blir litt tykk. Hun sover hele natta på den :) Jeg bruker hipp sin. Hun ble bedre i magen etter jeg byttet til hipp merket. Brukte nan før som hun ble veldig dårlig i magen av. Har lest at de blir fort lei smaken på grøten så har bytta litt. For øyeblikket for hun risgrøt.

Nestle sin eller? Vi prøvde den og da ble han dårlig. Auau i magen!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Back
Topp