Grøt

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Nå tenkte jeg vi skulle prøve hipp sin grøt med fersken og banan.
Hun har til nå bare fått nestle sin med mais og banan. Må vi begynne på prøvesmakestadiet igjen da mtp magen? Eller bare å bytte og kjøre på som før? Hun har ikke reagert på noe hun har fått smake tidligere.
 
Hvis hun liker den grøten, da bør du kjøpe inn mange;) hehe for den har de sluttet og selge..
jeg begynte ikke med prøvesmaking når jeg prøvde en ny grøt, og han her heller reagerte ikke fra begynnelsen, tror ikke du trenger det alså. For da må en jo gjøre det når en går opp til 6 mnd grøt og.
 
Kom til å tenke på en ting! Siden Aurora har hatt litt treg mage siste tiden. Det kan ikke være banan som har gjort magen hard da? Banan kan ha den effekten på magen. Så kanskje prøve noe uten banan, eller bare ha litt malt i ;) Som jo funka bra for dere!


❤25/2-13❤
 
Kom til å tenke på en ting! Siden Aurora har hatt litt treg mage siste tiden. Det kan ikke være banan som har gjort magen hard da? Banan kan ha den effekten på magen. Så kanskje prøve noe uten banan, eller bare ha litt malt i ;) Som jo funka bra for dere!


❤25/2-13❤
Jeg har tenkt på det. Så vi prøver på havregrøt med ris og hvete. :) håper det blir bedre nå. :) laget også aprikosmos igår så hun får en dæsj oppi og litt til dessert :)
 
Jeg har tenkt på det. Så vi prøver på havregrøt med ris og hvete. :) håper det blir bedre nå. :) laget også aprikosmos igår så hun får en dæsj oppi og litt til dessert :)
W har også vært litt hard ingen selv om vi bruker malt nå. Han spiser grøt m banan/ris og elsker banan/mango som jeg har oppi. Kanskje jeg skal prøve risgrøt i kveld med eple.
 
W har også vært litt hard ingen selv om vi bruker malt nå. Han spiser grøt m banan/ris og elsker banan/mango som jeg har oppi. Kanskje jeg skal prøve risgrøt i kveld med eple.
Verdt å prøve :) Kanskje W sover enda bedre og lengre første økta og! De sier vell at banan kan gjøre så man sover dårligere, pga masse raske karbohydrater som får blodsukkeret til å stige raske, for så å synke raskt igjen..

Når på kvelden gir dere grøt forresten? Jeg har bare gitt fruktmos siste ukene, og da midt på dagen. Siden hun hadde reaksjon på grøten for 1mnd siden..


❤25/2-13❤
 
Verdt å prøve :) Kanskje W sover enda bedre og lengre første økta og! De sier vell at banan kan gjøre så man sover dårligere, pga masse raske karbohydrater som får blodsukkeret til å stige raske, for så å synke raskt igjen..

Når på kvelden gir dere grøt forresten? Jeg har bare gitt fruktmos siste ukene, og da midt på dagen. Siden hun hadde reaksjon på grøten for 1mnd siden..


❤25/2-13❤
Jeg gir grøt kl 18 også legger vi oss mellom 0630-1900. Jeg ga han grøt må også for første gang pluss at han fikk drikke av kopp med vann. Det var veldig stas og da syntes han var godt:) det jeg lurer på er om jeg bør amme etter og ha gitt grøt pålogget pluss bitte litt vann? Er 12% banan i grøten, det skal vel ikke utgjøre så mye?? Ga risgrøt med litt pæremos nå.
 
12 % er jo ikke mye, men utrolig hva de små uvante magene reagerer på. Min HS anbefalte egentlig ikke å begynne med frukt før etter 6mnd, men jeg har gjort det likevel. Man må jo få lov til å tenke litt selv ;)

Men hun reagerte plutselig på grøten en dag, takvise smerter og kasta opp.. Så da hadde jeg ikke så lyst til å begynne med det igjen (selv om jeg bytta grøt)

Ville nok kanskje latt banan være en liten stund, og heller brukt sviske, aprikos, nektarin.. Det er vell sånn som skal hjelpe litt på mage mener jeg :)


❤25/2-13❤
 
Når dere gir grøt, måler dere opp hvor mye vann dere har i Grøten? Her får han full porsjon, og han sluker alt, lurer på om jeg kan gi mer enn full porsjon som er 100ml vann??
 
Når dere gir grøt, måler dere opp hvor mye vann dere har i Grøten? Her får han full porsjon, og han sluker alt, lurer på om jeg kan gi mer enn full porsjon som er 100ml vann??
Leste akkurat nå at man ikke bør overstige det som står på pakken, da den inneholder masse vit/ mineraler som de ikke skulle ha for mye av. Hvis du lager grøt selv gjelder ikke dette. W er hard i magen nå. Blir rolig med fast føde til det er stabilisert !
 
Lage selv ja, hmm... Er ikke så flink til det :p
Det er faktisk ikke så vanskelig som man skulle tro :) hvis du søker på Margit Vea så har hun mange oppskrifter! Jeg har kjøpt ene boka.

Hvis ikke så får du enten blande fruktpure i grøten for å få mere, eller så blir det fruktpure til dessert :)


❤25/2-13❤
 
Her gir vi grøt ca 17.00/18.00 (kommer an på når vi stod opp) så er hun i seng og sover rundt 18-18.30/18-19. Måler opp vann og blander til passe tykkelse. Nå spiser hun ca 3/4 porsjon og drikker vann fra kopp/glass. Har ikke gitt frukt, men blandet i avokado en kveld og det var ikke suksess... Gulping uten like hele kvelden og påfølgende dag. Jeg har også en kokebok av Margit Vea, synes der er mye bra i den. Dersom ikke mini blir mett er det jo verd å prøve å gi flere måltid grøt/middag/frukt i løpet av dagen, eks hvis du nå gir 1 kan du prøve med 2 (frokost+kvelds?). Uansett tror jeg du kjenner ditt barn best og klarer å vurdere matinntaket om han får nok eller får for lite. Dersom baby er sulten må han jo få mat tenker jeg :) lykke til!
 
Her gir vi grøt ca 17.00/18.00 (kommer an på når vi stod opp) så er hun i seng og sover rundt 18-18.30/18-19. Måler opp vann og blander til passe tykkelse. Nå spiser hun ca 3/4 porsjon og drikker vann fra kopp/glass. Har ikke gitt frukt, men blandet i avokado en kveld og det var ikke suksess... Gulping uten like hele kvelden og påfølgende dag. Jeg har også en kokebok av Margit Vea, synes der er mye bra i den. Dersom ikke mini blir mett er det jo verd å prøve å gi flere måltid grøt/middag/frukt i løpet av dagen, eks hvis du nå gir 1 kan du prøve med 2 (frokost+kvelds?). Uansett tror jeg du kjenner ditt barn best og klarer å vurdere matinntaket om han får nok eller får for lite. Dersom baby er sulten må han jo få mat tenker jeg :) lykke til!


Jaaa, han må jo få mat:) han får morgen og kveld allerede. Pluss frukt pure på dagen og middag i 2-3 eller 4 tiå.
 
Oj, jeg bruker bare å lage til jeg og tar meg aldri bryderiet med å måle opp... Men nå spiser hun jo heller ingenting av det jeg lager da :/ får henne ikke til å svelge det, MYE artigere å spytte det ut...
 
Oj, jeg bruker bare å lage til jeg og tar meg aldri bryderiet med å måle opp... Men nå spiser hun jo heller ingenting av det jeg lager da :/ får henne ikke til å svelge det, MYE artigere å spytte det ut...


Ja jeg mange gjør det, var bare derfor jeg spurte her:)
 
Back
Topp