Grøt

jc

Gift med forumet
Dere som er begynt med grøt, hvor mye får de nå? og når på dagen får de grøt?

Mini har fått grøt nå i 2 uker, brukte det som velling først da. Nå er vi oppe i ca. en halv porsjon, nesten en hel. Jeg har gitt det til han på ettermiddagen. Han gaper nå som en helt, koser seg virkelig med grøten!! :-)

Så herlig!
Vi har bare gitt smaksprøver enda. Har gitt en t-skje grøt hver kveld i 3 dager nå. Men idag prøvde vi en t- skje med banan og fersken fra Hipp. Grøten gav jeg på kvelden sånn i 18.00-18.30 tida og banan og fersken gav jeg til lunsj idag.
Vet ikke hvor interessert hun er egentlig, så tenker å ikke stresse dette så mye.. men la henne få smake litt nå og da.

Dere som er begynt med grøt, hvor mye får de nå? og når på dagen får de grøt?

Mini har fått grøt nå i 2 uker, brukte det som velling først da. Nå er vi oppe i ca. en halv porsjon, nesten en hel. Jeg har gitt det til han på ettermiddagen. Han gaper nå som en helt, koser seg virkelig med grøten!! :-)
Hvor stor er mini nå?

Så herlig!
Vi har bare gitt smaksprøver enda. Har gitt en t-skje grøt hver kveld i 3 dager nå. Men idag prøvde vi en t- skje med banan og fersken fra Hipp. Grøten gav jeg på kvelden sånn i 18.00-18.30 tida og banan og fersken gav jeg til lunsj idag.
Vet ikke hvor interessert hun er egentlig, så tenker å ikke stresse dette så mye.. men la henne få smake litt nå og da.
Hvilken grøt har dere gitt?

vi kjøpte risgrøt fra Hipp, den eneste jeg fant som var glutenfri. Tenkte at vi skal holde oss til den en stund før vi prøver andre ting eller annen grøt.

har prøvd å hatt litt i melka, og to ganger i skjei.. lagte første gang veldi tynn grøt men det likte han overhode ikke så neste gang litt tykkere-det ble litt bedre. Men han våkner tidligere om natta de gangene han ha fått grøt, han kan gjerne våkne 2-3 timer før han normalt brukte så ligger han og "stønner" å bråker noe fælt... lurer på om det har med grøten å gjøre? Når dere gir grøt, gir dere svisker og eller vann og? og hvor lenge drev dere på med 1 teskje før dere begynte på mer?

Får ein gang på formiddagen og ein på kvelden, nesten full porsjon men ikkje alltid han et alt! No er han blitt 5 mnd og har fått graut i ein mnd.

Fikk beskjed av HS idag at siden jeg gav erstatning skulle jeg starte med grøt. Så fra i mårra starter vi på ordentlig :) Hu er jo 5 mnd nå, så kunne ha starta for en mnd siden, men kvia meg litt etter enkelte bemerkninger som " alle gir velling og grøt og Gud vet hva "... Dumt, men sånn ble det..

han fikk grøt for første gang i dag.. og får da bare litt smaksprøve :)

• Liker
Reactions: jc
Gir ennå ikke hel porsjon, varierer litt etter hvor mye han spiser i løpet av dagen. I går spiste han bare 3ts grøt, i dag litt mer.

Real, ikke gidd å hør på andre ;)

Gir ennå ikke hel porsjon, varierer litt etter hvor mye han spiser i løpet av dagen. I går spiste han bare 3ts grøt, i dag litt mer.

Real, ikke gidd å hør på andre ;)
Jeg gjør vanligvis ikke det, men gjorde plutselig det da...:)

Fikk beskjed av HS idag at siden jeg gav erstatning skulle jeg starte med grøt. Så fra i mårra starter vi på ordentlig :) Hu er jo 5 mnd nå, så kunne ha starta for en mnd siden, men kvia meg litt etter enkelte bemerkninger som " alle gir velling og grøt og Gud vet hva "... Dumt, men sånn ble det..

Det er ingen krise om du hadde startet eller at du ventet, så det skal du ikke tenke på. Forskjellige barn krever forskjellige ting. Min gutt var kjempefornøyd med bare pupp, men når jeg måtte slutte å amme drakk han så mye melk (1,4 liter i døgnet...) at vi måtte få han over på noe annet i tillegg. Han var rett rundt 4 mnd da. Men min første fikk ikke grøt før han var over 5 mnd, han krevde mye mindre mat.

Vi måtte begynne med grøt denne uka, lillebror følger ikke helt vektkurven sin og trenger litt mer mat. Han er nå 4,5 mnd. Han får tre-fire skjeer. Han er ikke glad i nestle risgrøt med banan og mais, men i dag prøvde vi hipp risgrøt. Da gapte han stort :-). Ellers fikk han smake potet og gulrot med oss i går. Det var også en suksess.

Back
Topp