Grøt

Bamse

Forelsket i forumet
Nå har lillegutt fått grøt i ca 2 uker..I starten sov han godt og lenge. Men i det siste har han begynt å våkne igjen! Vi prøvde en natt uten grøt for å se om det ble bedre da (om han eventuelt har hatt ont i magen..). Da våkna han i 2 tida (legger seg 9). Så fosøkte vi med grøt i natt, og han våkna fortsatt kl 2! Så det ser ikke ut som han blir noe mettere av det vi gir han..

Kan det være at han får for lite og for tynn grøt?
Noen sopm har begynt med litt tykkere?

Noen som har noen gode og smarte tips?[:)] Han har sovet over helt fra han var 2 mnd, så han kan like gjerne fortsette med det syns vi [8D] 

ORIGINAL: TinkaNussi

har nok ikke noe med maten å gjøre tror jeg. barn er bare sånn, de kan plutselig bare snu på døgnet. noah gjør det av å til, og det kan også være dager han bare sipper å griner og er bare heeelt jævlig vanskelig... men så snur det seg og bare er blid,snill og skravler.
unger er så forskjellig.
jeg fikk bok i barselgave av tanta til typen.
den heter: ALT OM BARNET de første seks årene.
der står det alt fakta om barn og tips så det synger etter.

vet ikke hvor mye den koster, det er tjukk tung bok hehe.
det er verdt å prøve. jeg klager ikke over den.

Har faktisk den boka [:)] Står veldig mye bra i den! Men den er stoooor og tykk [:D]

Men han er veldig sulten når han våkner på natta altså. Griner egentli veldig sjelden. Nesten aldri. Så skal IKKE klage[:)] tenkte kanskje han trengte litt mere mat..Er ikke så mye grøt han får..Så mulig jeg må øke posjonen litt...Får prøve meg litt fram [;)]

Men er det noen som gir litt tykkere grøt da? Ikke bare sånn velling...Eller er det for tidlig ennå? 

Sebastian har slitt veldig med hard mage tidligere. Nå får han ganske tjukk grøt men har ikke noe problemer med magen lenger. det virker nesten som han har blitt bedre i magen[8|] Jeg ville prøvd litt tykkere grøt..

Marius får også grøten i tykkere konsistens....hoppet over vellingen!
Det gjorde jeg med dem andre også....
Men nå får ikke Marius grøt hver dag enda. Noen dager om morra`n -
andre dager på ettermiddagen, og noen dager han ikke får i det hele tatt!

ORIGINAL: Mor til 3 røvere

Marius får også grøten i tykkere konsistens....hoppet over vellingen!
Det gjorde jeg med dem andre også....
Men nå får ikke Marius grøt hver dag enda. Noen dager om morra`n -
andre dager på ettermiddagen, og noen dager han ikke får i det hele tatt!

har ikke gitt velling vi heller.

Men når det gjelder våkning: Noen barn har altså behov for nattmat til de er 6mnd. Det blir rett og slett for lenge mellom måltider. Da er jo grøt en ting å prøve, for noen blir mett lengre av grøt, men viss ikke er det bare å gi melk på natta da, desverre. Man skal ikke nekte nattmat dersom de faktisk er sultne før de er 6mnd (for da har de ikke behov lengre).

I kveld har vi prøvd litt tykkere grøt (ikke veldig tykk nei!). Få se hvordan det går da [;)]

Er ikke det at han ikke får mat på natta. Men jeg vet at han kan sove hele natta (har gjordt det fra han var 2 mnd), så det er helt klart at han ikke blir mett lenger. Så nå prøver vi oss litt fram [;)] Men om han våkner i natt, så gir jeg han gladlig mat altså [;)] Vil ikke at han skal ligge og være sulten!

ORIGINAL: Bamse

I kveld har vi prøvd litt tykkere grøt (ikke veldig tykk nei!). Få se hvordan det går da [;)]

Er ikke det at han ikke får mat på natta. Men jeg vet at han kan sove hele natta (har gjordt det fra han var 2 mnd), så det er helt klart at han ikke blir mett lenger. Så nå prøver vi oss litt fram [;)] Men om han våkner i natt, så gir jeg han gladlig mat altså [;)] Vil ikke at han skal ligge og være sulten!

forstår deg godt, her ble det sovet gjennom fra han var 2-4mnd. og så begynte våkningen igjen. og er virkelig HAT å gi på natta etter så lang pause...her hjalp det med grøt (han får grøt av 100ml mme og nok pulver til da tykk god grøt.), men det jeg mente var at viss det ikke er noe annet som hjelper, må du nok desverre begynne å gi nattmat igjen....

Back
Topp