Grøt

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Vet at det står på pakkene at de ikke skal ha grøt før 4 mnd, men er det noen som begynner og gi grøt før det? Er det mange som har det slik at de sover lengre på nettene da?

Eldste vår var mme-barn. Hun sov hele natta fra hun var to uker, så da hun begynte å våkne på natta da hun var 2,5 mnd ble det sammen med hs avgjort at hun skulle få velling til kvelds gitt at tarmene taklet det. Det gjorde de og da det begynte på samme vis igjen byttet vi vellingen med grøt. Da det ikke var nok måtte vi lage hjemmelaget havregrynsgrøt ettersom hun ikke ble mett av pulvergrøten de selger i butikk...

Ok, her soves det veldig lite på natta. Velling, lages ikke det av grøt? At du tar masse væske og lite grøt?
Du blander grøt og melk, ja.. Men det bør skje i samråd med hs..

Vet at det står på pakkene at de ikke skal ha grøt før 4 mnd, men er det noen som begynner og gi grøt før det? Er det mange som har det slik at de sover lengre på nettene da?

Når du starter med grøt anbefales det at du gir på morgenen siden de gjerne blir mer urolige av det

Ok, her soves det veldig lite på natta. Velling, lages ikke det av grøt? At du tar masse væske og lite grøt?

Er baby mye urolig utover nettene? Vær obs på at de av instinkt blir urolige om de ikke er nær mamma. Er det mye uro ellers i døgnet kan du også forsøke manuellterapaut.
Min sover ikke om han ikke er litt oppreist. Han sover i vognbagen med ryggen litt opp, eller på brystet mitt

Sliter med og få han til og sovne på natten når han har fått mat. Vil ha mat tredje hver time på nettene også.
Ammer litt hyppigere enn hver 3. time på natta her. 3 timer er bra! :-) Kan være at lukkemuskelen mellom magesekk og spiserør ikke er helt ferdig utviklet, og at han blir plaget med sur melk i spiserør etter at du ammer. Dette er svært vanlig, og jeg har hatt det sånn med begge mine. Må bære/holde han oppreist i ca15-20 min etter amming til han sovner, og deretter legges med hevet overkropp. Jeg bruker å ha ryggstøttta i vognbagen opp, så sover han der.

Ok,takk for tips, kan prøve,men er ikke lett og holde han i 20 min på natta:p
Fordi du er trøtt sant? :-) Jeg er så trøtt at jeg nesten sovner stående. Men derfor er det viktig å legge seg på dagtid også. Så blir nettene litt lettere, og humøret bedre. Det vil jo pågå over noen mnd.. Men det fine er at om noen mnd er det slutt på behov for raping, og lukkemuskelen er på plass som den skal. Da kan du amme liggende i senga og såvidt være våken under måltidene. Jeg samsov med min første i 7-8 mnd. Helt supert å bare slenge ut puppen og sove videre mens mini spiser og sovner nærmest..:-)

JEg amme ikke lengre, for han ble aldri fornøyd og sov ingenting på dagen, og våknet annen hver time på natta, gikk over til erstatning og da ble han blid så en sol:) men ja, trøtt om natta, det som skjer når han våkne i Tre tiden eg at han får mat og raper, jeg prøver og legge han tilbake i si seng, han nekter og sove, jeg tar han oppi vår seng og han sovner med en gang.

JEg amme ikke lengre, for han ble aldri fornøyd og sov ingenting på dagen, og våknet annen hver time på natta, gikk over til erstatning og da ble han blid så en sol:) men ja, trøtt om natta, det som skjer når han våkne i Tre tiden eg at han får mat og raper, jeg prøver og legge han tilbake i si seng, han nekter og sove, jeg tar han oppi vår seng og han sovner med en gang.
Da ville jeg bare tatt han over i mi seng med en gang og spart meg bryet. De blir av instinkt urolige når de er borte fra mamma. Og du behøver ikke være redd for at du skjemmer han bort, for det gjør du ikke når de er så små. Forsøk heller å få han over i egen seng om 3-4 mnd. Da kan det hende det varer..
Her har ikke junior fått seg seng engang.. Hehe. Bruker vognbagen jeg

Back
Topp