Grøt!?

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg kjøpte grøt i dag på butikken, men er usikker på om jeg skal prøve å gi henne litt alerede nå, slik at hun blir vant med smaken...eller om jeg skal vente, hun er 3 mnd på tordag...

Hva tror dere?

Er det for tidlig? får hun bare vondt i magen viss hun får prøvesmake alerede nå?

Første gangen,ga jeg han da han var 15 uker. Gikk fint.
Men,lurer på om 3 måneder er i tidligste laget ? ...Men, er ikke helt sikker :)
Hør med HS :D

Ja, kansje jeg skal spørre helsesøster, vi skal på 3 mnd kontroll på torsdag, huff...gruer meg til sprøytene :/

Ja, det er ikke noe særlig.. fikk ikke time før 4 vi:( Hun har allerede fått BCG og hepatitt før vi reiste nedover...Og hun gråt heldigvis kun i et par minutter... Men, er fælt med en gang...Lykke til :D

Her så begynte vi med grøt med førstemann Mathea da hu var litt over 3 mnder. Forhørte meg med HS og hu sa jeg kjente Mathea best og om hu ikke blei mett av MME og fortsatt var sulten så skulle jeg bare begynne og gi hu tynn grøt/velling. Jenta digga det fra første stund og blei god og mett. Hu kunne fint drikke 900 ml med mme på dagen og blei ikke mett!

Uff, sprøyter er aldri gøy, men går heldigvis fort over igjen... Emmeth skal ta 3mnders vaksina i morra. Gruer meg litt, men veit det går fort over igjen. Jeg er så heldig sambo skal være med, så lurer på om jeg lar han holde han, da jeg synes det er så sårt og se på! Har sprøyteskrekk selv, så det er litt av grunnen. Masse lykke til med både grøt og Vaksine:-)

Her bir det ikke grøt ved 3 måneder hvertfall.
Er det ikke fra 4 måneder de anbefaler det da? Pga umodne tarmer og slikt?
De fleste babyer skal hvertfall klare seg med mm/ MME frem til 4-6 måneders alder så vidt jeg har forstått.
Storebror fikk smaksprøver på grøt fra ca 4,5 måneds alder, mest fordi han plutselig skulle ha pupp hver time på natten. Ønsker i utgangspunktet å fullamme til 6 måneder.

jeg ville også fullamme til 6 måneder...men nå vil snuppa ha mat 5 ganger iløpet av natta og jeg er utslitt så vurderer å begynne med bittelitt velling på kvelden. Vil ikke gi henne så mye at hun sover natta gjennom, men bare litt sånn at hun hvertfall sover en 3-4 timer før hun trenger mat igjen. Sånn som det er nå rekker jeg knapt å sovne før hun vil ha første måltid o_O
Men nå er Hermine 4 måneder om ei uke da! Er likevel litt skeptisk til å introdusere velling for henne for hun plages enda med mageknip og luft, og vellingen gjør det nok ikke noe bedre...men fikk tips om å begynne med 1ts hver morgen, og så øke sakte sakte mengden. Så kan hende vi gjør det, og så går jeg over til å gi 50ml eller noe sånt på kvelden når jeg ser at hun tåler det, iblandet mm såklart!

Hvis jeg var deg ville jeg venta til jenta di begynner å vise tegn til å være misfornøyd med kun melk ;)

Ja, hun virker fornøyd me melk enda :)

Jeg skal spørre helsesøsster i mårra, å høre va hun sier :)

Back
Topp