Grøt

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
I dag begynte vi med litt grøt før minsten la seg. ( han er 4 mnd ) jeg fullammer, men vil gi han litt på kveldene fremover slik at han sover litt bedre og blir ordentlig mett! flere som har begynt med litt grøt?

Jeg har tenkt å vente til hun er klar for "babystyrt mattilvenning". Utrolig hva de små får til bare de får muligheten! Men jeg må si det frister litt å gi grøt de nettene hun våkner mye.

Helsesøster sa at det var lurt å prøve med grøt på dagtid. slik at da oppdager man om barnet reagerer på det. Sånn den første gangen. Men det går sikkert fint:9

Nils har fått grøt en stund... Men nå har vi en helt anderledes beregning siden han er prematur.. Han har to aldere på en måte. Han ble jo født 2,5 måned for tidlig. Og utviklingen begynte jo ikke (naturlig nok) før etter termin datoen. Så Nils er 6 måneder gammel utifra fødselsdatoen, men utviklingsmessig er han ikke mer enn 3,5 mnd... MEN når det gjelder MAT, skal vi beregne fra fødselsdatoen... Så vi begynte med grøt for 1,5 måned siden og det gikk kjempe bra!! Nils var tydelig klar for det for han slukte en hel posjon! Var ikke snakk om smaksposjoner her i gården nei! hehehe

Nå får han middag også. Og most frust. Avocado og banan er en favoritt.. :o) VELDIG moro å smake på forskjellige ting! :D Og Nils sov HELE natten med en gang han begynte med grøten... ;o) Så jeg anbefaler så klart å gi grøt før legge tid.. hehehe

Back
Topp