Grøt

Etter han var syk her for en stund tilbake nektet han å spise grøt på to-tre uker, men nå går det helt fint heldigvis :-)

Er ikke din lille så begeistret for dette? Prøvd andre ting? :-)

du kan jo prøve med velling..

Gutten min spiser ikke grøt eller noe egentlig, prøvd i to måneder, men han liker ingenting.... Det jeg lurer på er om man skal tvinge i de grøtskjeea eller skal man bare vente til de vil selv?

Jeg "tvang" litt til min gutt. Lurte han med litt dessert op tuppen av skjeen å sånn, å plutselig en dag så spiste han som bare det :-) Nå trenger vi ikke å lure i han noe, nå gaper han til alt. Men han begynte å spise det helt frivillig da vi startet med 6 mnd grøt da denne er litt tykkere, å fins både med og uten smak :-)

Alveblomst skrev:
Gutten min spiser ikke grøt eller noe egentlig, prøvd i to måneder, men han liker ingenting.... Det jeg lurer på er om man skal tvinge i de grøtskjeea eller skal man bare vente til de vil selv?

Aldri tving et barn til å spise. Da er sjansen stor for at matsituasjonen blir enda verre og at de får et dårlig forhold til mat. Ikke alle barn er grøtspisere. Har du prøvd å gi små biter av brød?

Man bør tilby forskjellig ting, men aldri tvinge i et barn mat.

Min vil helst ha avokado (det får han ofte), pastinakk og fruktsmoothie. Når vi prøver grøt, så stopper det alltid opp ved tre-fire skjeer.
Han får smake på mye av det vi har, og er en grønnsaksfyr. Søtpotet er nam!

Back
Topp