Grøt

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
når kan man begynne å gi grøt som tillegg til melka? Jeg har hørt 3 mnd, 4 mnd og 6 mnd... Blir litt forvirra... Og hva med andre ting, som babymat på glass, når kan man begynne med det?

Gleder meg uansett til minsten kan spise noe som holder han mett legre på nettene :)

er vel ved tidligst 4 mnd (selvfølgelig i samråd med lege/hs osv før det). men hvis du ammer  eller gir mme og ungen legger bra på seg og er fornøyd så er det ingenting i veien for at man kan fullamme/gi kun mme til ungen er 6 mnd eller.

Gleder meg til jeg kan gi grøt på kvelden!!! Blir deilig med lengre netter... Tenker også det kan være gøy for pappen å mate han! Da er det heller ikke krise om jeg ikke er tilstede vis han blir sulten!

Anbefalingene sier vel ikke før 6 mnd, men vet mange som starter litt før for å prøve å få de små til å sove lenger. Starta vel med litt maisgrøt ved 5 mnd på storesøster  (ikke at det hjalp så mye på søvnen da....) :)

står fra 4mnd på grøt pakkene i butikken. hipp har også grønnsaksglass og fruktglass fra 4 mnd!

De sier vel 4 mnd ja, tidligst.
Da kan man også begynne å prøve forsiktig med potet osv også.

Jeg starta med grøt da storesøster var 3 mnd sist, men i samråd med hs. Var ikke full posjon, bare smaksprøver til hun var ca 4 mnd.

Myndighetenes anbefalingerer 6 mnd hvis man ammer, hvis ikke kan man godt begynne ved 4 mnd. Selvfølgelig kan du begynne ved 4 mnd uansett, det er jo din baby.

Jeg begynte ved 6 mnd med storebror. Han hadde ikke behov før, så da ville jeg ikke heller. Men når det er sagt så hjalp det ingenting på nattesøvnen. Han fikklike mye pupp fordiom, og våknet til samme tider...

Myndighetenes anbefalingerer 6 mnd hvis man ammer, hvis ikke kan man godt begynne ved 4 mnd. Selvfølgelig kan du begynne ved 4 mnd uansett, det er jo din baby.

Jeg begynte ved 6 mnd med storebror. Han hadde ikke behov før, så da ville jeg ikke heller. Men når det er sagt så hjalp det ingenting på nattesøvnen. Han fikklike mye pupp fordiom, og våknet til samme tider...

Vi har starta etter 4 mnd. med prøvesmaking på grøt. Da begynte de å kreve mer enn kun pupp husker jeg, og var skikkelig fornøyde med noen skjeer grøt til kvelds:)

Jeg begynte med grøt da Even var 3 mnd sist. Han drakk som bare det av mme. Lage 500 ml mme til flere måltid. Det kom seg fort da han fikk grøt. Da trengte jeg bare en flaske med 250 ml. 

Back
Topp