Mamacita79
Forelsket i forumet
Noen som har tenkt å begynne med grøt nå som babyene blir 4 mndr?
Noen som allerede har begynt? Erfaringer?
Noen som allerede har begynt? Erfaringer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har begynt med grøt, hun elsker det og får nesten ikke nok!:-p kjøpte Nestle Sinlac, den er uten gluten, kumelk og laktose. HS sa at det var lurt og starte med en så mild :-)Fru Frøland skrev:
Fru Frøland skrev:
Ok - lurte litt på hva jeg skulle velge å begynne med, er jo et mylder av grøter å velge mellom!! Takk for tips!
Hvor mye begynte du med? Har du økt litt og litt med mengden? Og hvordan evt økte du? Hva var grunnen til at du begynte såpass tidlig med grøt? Merket du noe forskjell på jenten din etter at du begynte med det?
He he - tusen spørsmål...
Første dag begynte jeg bare med en skje "suppe" :-p hun får ikke så mye nå heller, og jeg lager den ikke helt så tykk så den skal være. Og hun får ikke myye.. Men du merker jo om ungen gaper etter mer. Grunnen til at jeg har begynt er at hun ikke ble mett nok av melk på kvelden. Det er jo bare 10 dager til hun er 4mnd så det er ikke hytt.. Eneste forskjellen jeg merker er at hun er mer fornøyd etter kveldsmat :-) Og sover bedre!
her blir det bare kortere og kortere mellom nattmatingene, så spørs om han trenger noe mer enn melk snart ja... akkurat blitt 3 mnd da... så bør vel vente litt med grøt, han virker jo fornøyd. er vel mer det at det er slitsomt for meg å måtte opp å gi mat hele natta..aaashild skrev:
pingvinenA skrev:
her blir det bare kortere og kortere mellom nattmatingene, så spørs om han trenger noe mer enn melk snart ja... akkurat blitt 3 mnd da... så bør vel vente litt med grøt, han virker jo fornøyd. er vel mer det at det er slitsomt for meg å måtte opp å gi mat hele natta..aaashild skrev:
Samme er det her egentlig.. De tre siste nettene har vært skikkelig slitsomme. Opp hver 2. time omtrent, men jeg håper det bare er en fase som går over :) Sånn at jeg slipper å begynne med grøt.. Har ikke så lyst å begynne så tidlig. Men samtidig så blir jeg jo kjempe sliten, og trøtt.
Varla skrev:
har det samme problemet, og noen netter har jeg måtte opp å amme mellom 1-2 timer hver gang. mamma sa at jeg kunne gi litt velling om jeg ikke klarte å opp å amme hele tiden.. men til nå har det egentlig gått merkelig greit selv om jeg må opp mange ganger om natten.. så jegskal gjøre det så lenge jeg klarer.. men når hun er 4 mnd tror jeg nok det blir pitte litt grøt på kvelden slik at vi alle tre får bedre søvn. for det er jo faktisk viktig for hun også at hun får lange sove økter.men vil ikke gi grøt enda siden hun bare er 3 mnd og syns magen kan få enda en mnd på seg til å utvikle seg. :-)