Grøt?

Begynte med risgrøt banan når lillegutt var 4 mnd, har gått veldig fint fra første stund :) Holder på å innføre grøtmåltid nr to nå, pluss smaksprøver på diverse annet da.

Vi begynte også når hun var rundt 4 mnd, men frøkna var ikke noe særlig begeistret for grøten. Har brukt lang tid på å få henne til spise noe som helst utenom pupp. Nå spiser hun litt grøt til kvelden.

Noen som har tips til hvordan få kresne frøkner til å spise? Hun liker virkelig nesten ingenting. Den eneste grøten hun tar litt av er risgrøt med banan.

Gav lillegutt noen skjeer grøt rett før jul da han var utilpass og våknet ofte om natta. Men ga oss fort, følte på meg at det ikke var det som plaget han.

Kort tid etter brøt eksemet ut, og det plages vi med enda. Så fort vi kutter behandlingen legen har foreskrevet kommer det tilbake etter et døgn. Så nå har vi fått henvisning til barnelege neste uke. Tenkte på å begynne med grøt denne uken pga lite søvn, men vil ikke begynne med noe nytt rett før vi skal til legen.

Har nå kommet inn i en rytme med å våkne annenhver time (fra han våkner først til han våkner igjen...ikke mye søvn der i mellom). Men nå har mamma blitt strengemamma, i natt begynte jeg å prøve å snu på ting. Istedet for å ta han opp hver gang han våkner lar jeg han sutre, gir smokk og koser mens han ligger i senga si. Sovnet etter 10-20 minutter. Så tok jeg han opp nest gang i stede, sånn at det ble annenhver gang. Så fra 4-5 ganger med "halvhjertet pupping" ble det i stede to ganger med ordentlig spising. Så nå håper jeg vi klarer å snu trenden!

Ups....helt utenfor temaet ditt dette, beklager! Men er litt godt å kunne skrive til andre med jevngamle babyer!

*Vileja* skrev:
Gav lillegutt noen skjeer grøt rett før jul da han var utilpass og våknet ofte om natta. Men ga oss fort, følte på meg at det ikke var det som plaget han.

Kort tid etter brøt eksemet ut, og det plages vi med enda. Så fort vi kutter behandlingen legen har foreskrevet kommer det tilbake etter et døgn. Så nå har vi fått henvisning til barnelege neste uke. Tenkte på å begynne med grøt denne uken pga lite søvn, men vil ikke begynne med noe nytt rett før vi skal til legen.

Har nå kommet inn i en rytme med å våkne annenhver time (fra han våkner først til han våkner igjen...ikke mye søvn der i mellom). Men nå har mamma blitt strengemamma, i natt begynte jeg å prøve å snu på ting. Istedet for å ta han opp hver gang han våkner lar jeg han sutre, gir smokk og koser mens han ligger i senga si. Sovnet etter 10-20 minutter. Så tok jeg han opp nest gang i stede, sånn at det ble annenhver gang. Så fra 4-5 ganger med "halvhjertet pupping" ble det i stede to ganger med ordentlig spising. Så nå håper jeg vi klarer å snu trenden!

Ups....helt utenfor temaet ditt dette, beklager! Men er litt godt å kunne skrive til andre med jevngamle babyer!

Det gjør ingenting. Jeg synes også det er godt å utveksle erfaringer med andre. Vi holder på akkurat sånn som dere. Hun har ligget mye i senga hos meg og det fungerte lenge, men de siste ukene har det vært mye tull. Nå sover hun i senga hele natta, men våkner ofte- ca hver 2. time. Også må jeg opp å gi smokken i mellom også. Kjenner at jeg begynner å bli sliten nå, så vi må også jobbe litt med å snu trenden.

Jeg har troen på at dette skal funke, det MÅ det :)

Har alltid vært snar med å ta han opp pga vil ikke vekke pappan som skal på jobb til klokken 7, han får jo ikke gjort så mye når minsten uansett bare vil henge i puppen. Men her om dagen sa jeg at fra nå av blir det skriking om natta, på tide at jeg tenker litt på meg selv også. Skal tross alt fungere om dagene. Men tror du pappan våkna mye den her første natta? Nope! Han trodde han hadde vært våken litt en gang...

Så mye for å prøve å ta hensyn, jeg våkner av hvert minste lille knirk, han som ligger en halv meter bortenfor er i koma ;)

Back
Topp