Grøt

Zid

Gift med forumet
Fant ikke noe særlig på nett jeg, men hvor lenge skal ungene ha grøtmåltid? Eller er de såpass store nå at en kan kutte ut grøt??

Alex får et måltid i døgnet med grøt.. 12-15 mnd!! men er det behov for grøt lenger? rart han ikke er lei, for smaker jo ikke noe.. og han er glad i mat ja!

Mulig det er anbefalt så og så lenge, aner ikke. Men uansett anbefaling bryr nok ikke min sin seg om det, han HATER grøt nå[>:]

Merker han kaster seg ikke akkurat over skjea lenger.. og han elsker jo all annen mat..

har 3 forskjellige pakker åpne.. så vet ikke om han bare skal få de så slutte eller ikke.. finner liksom ikke noe på nettet [&:]

Alex kan få i seg to skiver brød hvis han får det.. lett å ta med på tur også :) Og liker maaaaaaasse varierende pålegg, så grøten er jo liksom ikke noe lenger.. med tanke på smakløs og svelgeform..

Men.. hvis det ikke er no de MÅ HA så trur jeg nok av vi kan bruke opp de grøtpakkene og heller legge inn ekstra brødmåltid osv :)

Mmm.. ja sier det vi :)

Skulle jo tro ei skive med leverpostei var like god som en pors grøt[:)]

Her har vi omtrent kuttet ut grøten.. Elias er dritt lei grøt mildt sagt.
Han åpner ikke munnen en gang når den kommer . Han er møkk lei ..
Skjønner han godt!!
Spist grøt i ganske mange måneder :S

Tror ikke det er så farlig , jeg sa det til legen på 1 års kontrollen om att elias er møkk lei det. å han sa det ikke gjorde noe

Helsesøster hos oss anbefalte oss å fortsette med grøt så lenge som mulig, gjerne to ganger om dagen. Er mye viktige tilsatte næringsstoffer i grøten, også metter den godt. Kan godt erstattes med vanlig havregrøt også. Men hvis han ikke vil ha vil jeg tro det er greit å erstatte med like næringsrik mat (mtp jern feks), eller evnt ha en pause fra grøten hvertfall[:)]

Noah har ikke spist grøt omtrent de tre-fire siste månedene. Bare skiver. Spiser to skiver til frokost, to til lunsj og minst en til kvelds, så han har matlyst han og.. Hehehe

Her gir vi fortsatt grøt, men det blir jo bare et grøtmåltid nå som han er i bhg. MEN nå elsker smurfen grøten, spesielt hvis vi har oppi litt ekstra kruskakli....Da spiser han så han nesten sprekker... ;-)

Her gir vi fortsatt grøt, men det blir jo bare et grøtmåltid nå som han er i bhg. MEN nå elsker smurfen grøten, spesielt hvis vi har oppi litt ekstra kruskakli....Da spiser han så han nesten sprekker... ;-)

Jeg tenter på grøten i forhold til å få i seg nok melk. Jesper har ikke helt klart å venne seg til smaken av melk ennå, så det er vel kanskje ikke i så store mengder ennå der. Derfor gir jeg Jesper grøt liiiiiiiitt lenger.

Back
Topp