grøt til minsten + svigers

kinek

Andre møte med forumet
Hei, jeg er i en kjempe knipe. Jeg har en sviger mor som går meg fullstendig på nærvene, meg og mannen min har to barn og hun blander seg hele tiden. Det har vel gått greit fram til nå i sommer, da fikk vi ett barn hun er nå 3 og en halv mnd,begynner hun og bestemme hva jeg skal ha på henne og det andre barnet vårt(hun er snart 3 år) om jeg skal amme eller ikke,hun kjøper masse ting som jeg ikke vil ha,hun tråkker over meg og bestemmer alt! det elste barnet vårt får slikkerier og brus + kaker osv..... hele tiden, det er greit med litt, men dette er hele tiden.Akkurat som om de prøver og kjøpe henne. Hvis jeg sier nei til en ting overkjører hun meg helt og seier "joda klart ...... skal få det" ikke hør på mamma du.

Det som fikk det til og renne over var i går under en "familie sammenkomst." Hvor min svigermor sa: Nora (altså hun minste) har fått riskrem av meg på søndag.HUN ER 3 MND GAMMEL![:(]
Det værste av alt er at jeg klarer ikke si imot henne for hun er så myndig.[:@] også er det snart jul... er jeg svak?
Til sist, men ikke minst, min mann er enig med sin mor (alså svigers) i nesten alt, og han syntes det var helt greit og gi henne riskrem.++++

Er det noen som har det sånn, er det noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre uten og såre noen?
forholdet vårt står litt på spill pga henne for vi bare krangler og 70% av kranglene er om henne!!![:@]
Har jeg blitt GAL?
håper på svar fra noen..
[:(]

si ifra!!!! du kan ikke la dem/ho styre sånn over deg og barna dine. ho er jo helt respektløs og trenger virkelig å få seg en i fleisen!

ja det må jeg men er liksom litt nervøs for at hun skal bli kjempe sinnt.også har jeg en mann som er delevis enig med henne så jeg føler meg så alene om dette[:(]

ORIGINAL: kinek

ja det må jeg men er liksom litt nervøs for at hun skal bli kjempe sinn.

la ho bli sint da vel? det er dine barn! hva skjer om ho blir sint da? ho kommer nok ikke til å banke deg opp liksom.. lukk øra hvis ho begynner å slenge dritt. du bestemmer over dine barn

Jeg blir nesten målløs![:o]

Det jeg egentlig reagerer mest på her, er mannen din sin oppførsel; at han ikke er lojal mot deg og det dere har satt som retningslinjer for barna deres. (går ut i fra at dere sammen setter grenser for barna deres mtp hva som er ok å spise og gjøre sånn generelt?)
Hvordan kan en forvente respekt fra svigermor når sønnen hennes støtter henne og åpenlyst også driter i deg og på den måten sier til moren sin at det er helt ok å oppføre seg slik mot deg?

Her er det faktsk mannen din som trenger en wakeup call og deretter moren hans...

Du må si i fra før du ikke har noe forhold igjen til slutt.

Mannen din burde støtte deg, uansett hvor enig han er med svigermoren så skal lojaliteten ligge hos deg først og fremst. Det har ingenting å si om hun hadde så hatt "rett", nettopp fordi hun overkjører deg og det vil aldri bli rett.

Mannen din (ikke vondt ment) burde få baller til jul, han har tydeligvis ingen siden han ikke setter ned foten ovenfor moren sin og sier at slik kan hun ikke holde. Ingen ordentlig mann lar være å støtte sin ektefelle/samboer. Da er man mammagutt.

ORIGINAL: Kal-El

Mannen din burde støtte deg, uansett hvor enig han er med svigermoren så skal lojaliteten ligge hos deg først og fremst. Det har ingenting å si om hun hadde så hatt "rett", nettopp fordi hun overkjører deg og det vil aldri bli rett.

Mannen din (ikke vondt ment) burde få baller til jul, han har tydeligvis ingen siden han ikke setter ned foten ovenfor moren sin og sier at slik kan hun ikke holde. Ingen ordentlig mann lar være å støtte sin ektefelle/samboer. Da er man mammagutt.

Et eksempel

Så tråkig!
Du må først av alt få samboern din til å forstå, at nå er det dere to og barna som er en familie og han må klippe strengen til mamman sin og respektere deg, dvs støtte deg!!
Du kan si hva du vil til svigermor men hvis ho har sønnen sin rundt lillefingeren så driter ho i deg...
Så må du fortelle svigermor hva du tenker. Ikke lag rom for diskusjon, bare si akkurat hva du mener og ferdig med det. Veldig fint om mannen din er med og viser henne at han støtter deg. Og i fremtiden bør han stå ved din side, og ta eventuelle diskusjoner på kammerset, slik at svigermor ikke utnytter det til sin fordel at dere er uenige.

Ikke utsett dette, for det er viktig for forholdet deres!!!
Masse lykke til.

til mammaokt:)
takk for svar, ja vi setter grenser sammen om mat, leggetid, regler osv... men når hun kommer blir liksom alt lakt til side. det er jo helt merkelig att hun gir mitt barn riskrem når hun er 3 mnd gammel og far står og nikker og smiler og sier det er helt greit?

ORIGINAL: Kal-El

Sign.. For en vattnisse..

mammaokt: hahahaha det der er helt sant, jeg prøver faktiskt og snakke med han nesten vær dag men han er liksom uenig og fortår hvorfor mor gjør som hun gjør.... da blir jo jeg forbanna også er krangelen i gang.

Si ifra og la nå henne bli sint da!! Du kan ikke la deg overkjøre, du er jo moren deres!!!

Hun har garantert vært i samme spor som deg når hun var på samme alder med sine foreldre!!

mammatilgullgutten: Takk for svar,men det som er at han er jo enig med henne, han hører mer på henne når det gjelle barneoppdragelse enn meg... svigermødre er helt grusome altså...[:@][:'(]

mammantil engel: Det er akkurat sånn jeg har det, de bare gjør ting de vil med barna mine.... kanskje jeg må sette en stopper ang barnepass.....

Kjære vene jeg hadde klikka!

Noen ganger er man åpenbart nødt for å tråkke på noen tær forå komme seg fram. Så får den kjærringa bli så sur som hun bare vil, drit i å bry deg om det, det er dine barn, ikke hennes!. Mannen din trenger seriøst å få grodd seg noen baller, eller be morra si om å få ballene sine tilbake.

Jeg hadde nektet kjærringa å møte ungene før hun hadde skjærpa seg heftig!
Riskrem osv til en så liten baby *sukk* [:(]

ORIGINAL: 3xS

si ifra!!!! du kan ikke la dem/ho styre sånn over deg og barna dine. ho er jo helt respektløs og trenger virkelig å få seg en i fleisen!

Stå på!

ORIGINAL: mammantilenengel

hva med samboeren din da? jeg og bf har laget en regel. han sier ifra til sin familie når de gjør noe galt å jeg til min. å da sier vi ifra skikkelig å setter hardt imot hardt

eneste som hjelper. nå har jeg et problem å det er at noen hører ikke på oss(som jeg skrev igår) så  derfor får ikke de passe gutten vår. fordi han  får brus å mat full av gluten når de vet godt at han har gluten allergi å blir  kjempedårlg av kjeks og kaker og  vanlig godterier.

Nettopp. Eneste måten å gjøre det på, og eneste måten å slå ned på problematikk/intriger med svigerfamilier før problemene begynner å leve sitt eget liv.

TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR OG MENINGER OM SAKEN, BARE LURER PÅ OM JEG SKAL VENTE TIL ETTER JUL?!

GOD JUL ALLE SAMMEN.....[:D]

Nei, nå må du bare sette foten ned overfor mannen din og svigermora di - slik oppførsel er ikke akseptabel! Du er barnas mor og vet best for dem - sett deg i respekt! Syns det er ganske tragisk med "mannfolk" som skal være mer på "lag" med mora si enn sin egen kone og sine barns mor[:@]

Back
Topp