Grøt til barna

mammatilguttene

Forumet er livet
gir dere barnegrøter fra butikken eller havregrøt eller noe annet?
Spiser barna mye om gangen ml?

Lager enten havregrøt eller risengrynsgrøt, i enkelte tilfeller for avveksling hvis hun er matlei eller vi skal noe spesielt hvor det er mat ikke hun kan spise så får hun 15 mnd grøt fra Nestles, men hun er jo litt stor for det synes jeg så det blir en sjelden gang.

Hun er 16 mnd og har aldri spist pulvergrøt! Hun har aldri likt det! [;)]

Hun får heller havregrøt, semulegrøt og risgrøt en gang i uka til kvelds! [;)]

ORIGINAL: Tussa og Sofie

Lager enten havregrøt eller risengrynsgrøt, i enkelte tilfeller for avveksling hvis hun er matlei eller vi skal noe spesielt hvor det er mat ikke hun kan spise så får hun 15 mnd grøt fra Nestles, men hun er jo litt stor for det synes jeg så det blir en sjelden gang.

Småfolk har en grøt fra 15 mnd eller 18 mnd (husker ikke helt), som kan brukes helt opp til skolealder[;)] Veldig grei å ha i skapet [:)]

Vi veksler på. Han spiser enten feridggrøt av hirse, eller så koker vi grøt av havremel. Han spiser forskjellig mengde fra dag til dag, kan variere fra 20ml til 200ml.

Nå ser jeg at gutten din er ca. like gammel som min, og jeg gir ikke disse ferdig babygrøtene mer.
Koker havregrynsgrøt med vann og litt melk. Det er veldig godt, sunt og mettendes! [:)]
Som lunsj eller kveldsmat av og til.. [:)]

Hvor mye vet jeg ikke.. Gir ham en skål, og er han ikke mett, får han litt til.. [;)]

Back
Topp